Mikroformaty – co to jest, jak działają

Dane strukturalne, które umożliwiają opis wybranych elementów platformy w sposób zrozumiały dla botów wyszukiwarki. Składają się z mikrodanych – rzeczy pozwalających algorytmom określenie zawartości strony. Mikroformaty ułatwiają lokalizowanie i prawidłowe użycie fraz kluczowych, przekładają się zatem na widoczność oraz pozycję portalu. Czasami wpływają ponadto pozytywnie na popularność danej platformy.

Co należy do najczęściej używanych mikroformatów?

Najpopularniejszymi mikrodanymi są różnego rodzaju dane kontaktowe. Przedsiębiorstwa skupiające się na działalności stacjonarnej cenią rzecz jasna adres swojej siedziby bądź innego miejsca istotnego na przykład pod kątem korespondencji. Zawsze istotny jest również adres mailowy, który odgrywa niezmiernie istotną rolę wtedy, gdy działalność danego podmiotu koncentruje się w Internecie. W przypadku tego rodzaju informacji dobrze jest postawić na bezpośredni odnośnik odsyłający użytkownika na przykład do aplikacji poczty elektronicznej.

Inne hasła w słowniku:

I

K

L

M

N

O

P