Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Zrozum, na czym polega pozycjonowanie w Google. Odkryj kluczowe elementy skutecznej strategii SEO.

Pozycjonowanie w Google to bardzo złożony proces, uwzględniający wybór właściwych słów kluczowych, optymalizację on-page (czyli wewnątrz witryny) oraz działania off-page (poza serwisem – i może być to przykładowo link building). Istotne jest także techniczne SEO (ang. Search Engine Optimization), analiza i monitorowanie konkretnych działań oraz content marketing.

Jak zrozumieć pozycjonowanie w Google?

W pierwszej kolejności musisz poznać podstawowe pojęcia – czyli wyszukiwarka, algorytmy oraz wyniki organiczne.

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka to swojego rodzaju narzędzie (np. Google, Bing, Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo) umożliwiające internautom wyszukiwanie wartościowych informacji w sieci.

przykładowe zapytanie

Przykładowe pytania zadawane przez użytkowników w Google. Źródło: www.google.com

Algorytmy

Algorytmy są złożonymi systemami matematycznymi decydującymi o tym, jakie strony internetowe będą wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki nim pozycjonowanie i SEO są efektywne.

Wyniki organiczne

Wyniki bezpłatne pojawiające się naturalnie w odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników.

Kolejny krok do zrozumienia pozycjonowania – jak Google ocenia strony internetowe?

Google ocenia strony internetowe według konkretnych czynników zawartych w Search Quality Raters Guidelines. Chodzi w tym przypadku głównie o dodawanie właściwych fraz, tworzenie treści zgodnych z E-E-A-T update oraz pozyskiwanie linków zwrotnych, a także optymalizację techniczną.

informacje o algorytmie google

Aktualizacja E-E-A-T. Źródło: developers.google.com/search/blog/2022/12/google-raters-guidelines-e-e-a-t?hl=pl

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • regularne audyty techniczne SEO poprawiają indeksowanie strony;
  • prędkość ładowania strony wpływa na pozycjonowanie;
  • odpowiednie struktury danych wspierają lepsze zrozumienie treści przez algorytmy;
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych jest priorytetowe;
  • analiza konkurencji pomaga w identyfikacji skutecznych słów kluczowych;
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne wspomaga dystrybucję autorytetu na stronie;
  • tworzenie treści zgodnych z intencją użytkownika wspiera konwersję.