Na czym polega praca SEO?
Poznaj podstawowe zadania i obowiązki specjalisty SEO oraz dowiedz się, na czym polega codzienna praca w branży SEO.
Praca w SEO polega na regularnym dostosowywaniu strony internetowej klienta do wymagań wyszukiwarek. Co ciekawe – nie chodzi nam w tym przypadku wyłącznie o Google, ale także o wyszukiwarkę Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo czy też Bing.
Jak wygląda praca w SEO od strony praktycznej?
Praca w SEO od strony praktycznej może wyglądać zawile, ponieważ jest to bardzo techniczny sektor wyróżniający się dużym prawdopodobieństwem popełnienia błędu.
Więc w pierwszej kolejności osoba zatrudniona jako specjalista ds. SEO podejmuje się analizy słów kluczowych, używając różnych narzędzi, m.in.:
- Ubersuggest,
- Ahrefs,
- Senuto.
Wykorzystując wymienione instrumenty, istnieje też możliwość analizy konkurencji i backlinków.
Analiza efektywności strategii SEO w Ubersuggest. Źródło: app.neilpatel.com.
Po mniej więcej godzinie rozeznania z daną stroną internetową, fachowiec zabiera się za przygotowanie profesjonalnego audytu, podczas którego zweryfikuje wady i zalety Twojej witryny, a także elementy, które warto poprawić. Na tym etapie podjęte zostaną dodatkowo decyzje na temat konkretnych wdrożeń.
Kolejne działania specjalisty SEO – krok po kroku
Gdy już audyt zostanie przeprowadzony, specjalista SEO ustala konkretną strategię dot. optymalizacji treści (on-page SEO), optymalizacji technicznej, link buildingu oraz analiz i raportowania.
To doskonały czas na to, aby stworzyć plan działań, który zadziała w perspektywie długofalowej pod kątem skalowania Twojego biznesu w Google oraz innych wyszukiwarkach (np. Bing, Yahoo!, YANDEX czy też DuckDuckGo).
Jeśli chodzi o przykładowe działania, które będą podejmowane w zakresie optymalizacji Twojej strony internetowej, możemy wyróżnić m.in.:
- dodawanie konkretnych fraz kluczowych w tekstach, nagłówkach oraz meta tagach,
- tworzenie wartościowych treści,
- optymalizację obrazów,
- poprawę struktury adresów URL,
- usuwanie błędów (w tym linków prowadzących do stron 404),
- optymalizację pliku sitemap oraz robots.txt,
- zdobywanie linków z innych stron internetowych.
I tak mniej więcej wygląda praca SEO. Mimo że całość wydaje się nazbyt skomplikowana, finalnie, po zapoznaniu się z konkretnymi detalami, zobaczysz, że proces ten jest możliwy do realizacji nawet dla początkujących specjalistów SEO, którzy aspirują do bycia liderami w konkretnych branżach. Kluczowa jest specjalizacja i znalezienie swojej niszy.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- analiza techniczna strony umożliwia poprawę jej wydajności;
- wybór odpowiednich narzędzi SEO skraca czas analiz;
- optymalizacja mobilna wpływa na ranking w wyszukiwarkach;
- badanie intencji użytkowników pozwala na skuteczniejsze pozycjonowanie;
- poprawa prędkości ładowania stron wspiera lepsze doświadczenie użytkownika;
- audyt linków wewnętrznych usprawnia nawigację i indeksowanie;
- strategia link buildingu wzmacnia autorytet witryny w danej branży.