Na czym polega praca SEO?

Poznaj podstawowe zadania i obowiązki specjalisty SEO oraz dowiedz się, na czym polega codzienna praca w branży SEO.

Praca w SEO polega na regularnym dostosowywaniu strony internetowej klienta do wymagań wyszukiwarek. Co ciekawe – nie chodzi nam w tym przypadku wyłącznie o Google, ale także o wyszukiwarkę Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo czy też Bing. 

Jak wygląda praca w SEO od strony praktycznej?

Praca w SEO od strony praktycznej może wyglądać zawile, ponieważ jest to bardzo techniczny sektor wyróżniający się dużym prawdopodobieństwem popełnienia błędu.

Więc w pierwszej kolejności osoba zatrudniona jako specjalista ds. SEO podejmuje się analizy słów kluczowych, używając różnych narzędzi, m.in.:

  • Ubersuggest,
  • Ahrefs,
  • Senuto.

Wykorzystując wymienione instrumenty, istnieje też możliwość analizy konkurencji i backlinków.

analiza strategii seo w ubersuggest

Analiza efektywności strategii SEO w Ubersuggest. Źródło: app.neilpatel.com.

Po mniej więcej godzinie rozeznania z daną stroną internetową, fachowiec zabiera się za przygotowanie profesjonalnego audytu, podczas którego zweryfikuje wady i zalety Twojej witryny, a także elementy, które warto poprawić. Na tym etapie podjęte zostaną dodatkowo decyzje na temat konkretnych wdrożeń.

Kolejne działania specjalisty SEO – krok po kroku

Gdy już audyt zostanie przeprowadzony, specjalista SEO ustala konkretną strategię dot. optymalizacji treści (on-page SEO), optymalizacji technicznej, link buildingu oraz analiz i raportowania.

To doskonały czas na to, aby stworzyć plan działań, który zadziała w perspektywie długofalowej pod kątem skalowania Twojego biznesu w Google oraz innych wyszukiwarkach (np. Bing, Yahoo!, YANDEX czy też DuckDuckGo).

Jeśli chodzi o przykładowe działania, które będą podejmowane w zakresie optymalizacji Twojej strony internetowej, możemy wyróżnić m.in.:

  • dodawanie konkretnych fraz kluczowych w tekstach, nagłówkach oraz meta tagach,
  • tworzenie wartościowych treści,
  • optymalizację obrazów,
  • poprawę struktury adresów URL,
  • usuwanie błędów (w tym linków prowadzących do stron 404),
  • optymalizację pliku sitemap oraz robots.txt,
  • zdobywanie linków z innych stron internetowych.

I tak mniej więcej wygląda praca SEO. Mimo że całość wydaje się nazbyt skomplikowana, finalnie, po zapoznaniu się z konkretnymi detalami, zobaczysz, że proces ten jest możliwy do realizacji nawet dla początkujących specjalistów SEO, którzy aspirują do bycia liderami w konkretnych branżach. Kluczowa jest specjalizacja i znalezienie swojej niszy.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • analiza techniczna strony umożliwia poprawę jej wydajności;
  • wybór odpowiednich narzędzi SEO skraca czas analiz;
  • optymalizacja mobilna wpływa na ranking w wyszukiwarkach;
  • badanie intencji użytkowników pozwala na skuteczniejsze pozycjonowanie;
  • poprawa prędkości ładowania stron wspiera lepsze doświadczenie użytkownika;
  • audyt linków wewnętrznych usprawnia nawigację i indeksowanie;
  • strategia link buildingu wzmacnia autorytet witryny w danej branży.