Od czego zacząć pozycjonowanie strony?
Nie wiesz, od czego zacząć pozycjonowanie? Odkryj pierwsze kroki i kluczowe elementy skutecznej strategii.
Pozycjonowanie strony najlepiej zacząć od początku – czyli od audytu witryny. Dzięki temu dowiesz się, jakie elementy warto poprawić. Poznasz na tym etapie jej wady oraz zalety. Po dokładnym przeanalizowaniu konkretnych rozwiązań będziesz wiedział, jakie opcje należy wdrożyć, aby usprawnić swoją stronę internetową.
Audyt konkurencji – czyli drugi element spośród istotnych działań SEO
Jak już zaudytujesz stronę i wdrożysz niezbędne optymalizacje techniczne czy też contentowe, powinieneś sprawdzić, jakie rozwiązania wdraża Twoja konkurencja. Dzięki temu poznasz aktualne trendy obowiązujące w Twojej branży, a dodatkowo porównasz swoją witrynę do serwisów branżowych rywali, co umożliwi wprowadzenie kolejnych, pozytywnych zmian w obrębie strony internetowej.
Audyt konkurencji to także szansa na przeanalizowanie profilu backlinków konkurencyjnych organizacji. Dzięki temu dowiesz się, jakie serwisy są najbardziej jakościowe oraz odpowiednie kontekstowo w obrębie linkowania zewnętrznego.
Badanie fraz kluczowych – od tego powinieneś zacząć właściwe działania SEO
Badanie fraz kluczowych najlepiej wykonać przy pomocy narzędzia Ubersuggest (tanie narzędzie do pozycjonowania), Senuto (polski instrument SEO), Ahrefs, Semrush czy też Moz.
Zwróć w tym przypadku uwagę na liczbę wyszukiwań (Volume) oraz trudność pozycjonowania (SD – SEO Difficulty lub KD – Keyword Difficulty). Zazwyczaj im więcej wyszukiwań, tym ciężej zoptymalizować stronę WWW pod kątem danego słowa kluczowego. Nie stanowi to jednak reguły i często możemy natrafić na wyjątki – wysokie Volume i niskie SD/KD. Jeśli znajdziesz taką frazę – koniecznie ją wykorzystaj w swojej strategii SEO (pod warunkiem że pasuje do Twojej strategii SEO).
Ostatni krok – contentowe i techniczne działania SEO
Po wszystkim powinieneś zająć się tworzeniem i aktualizacją contentu zgodnie z odpowiednimi frazami kluczowymi oraz regularną optymalizacją techniczną strony, uwzględniającą m.in.:
- poprawę stanu indeksowania witryny,
- usprawnienie wydajności,
- stworzenie responsywnego layoutu serwisu,
- dodanie rich snippets,
- i wiele więcej.
Aby dowiedzieć się, jak Google rankuje strony internetowe, przeczytaj dedykowany artykuł na ten temat z bloga Google Search Console.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- optymalizacja Core Web Vitals wpływa na lepszą widoczność strony;
- unikalne treści zwiększają wartość strony w oczach algorytmów;
- linkowanie wewnętrzne poprawia strukturę nawigacyjną witryny;
- stosowanie HTTPS zwiększa zaufanie i bezpieczeństwo użytkowników;
- regularne monitorowanie SERP pozwala na szybsze dostosowanie strategii;
- dbałość o mobile-first indexing poprawia wyniki w wyszukiwaniach mobilnych;
- aktualizowanie mapy strony XML wspiera indeksowanie nowych podstron.