Od czego zacząć SEO?
Nie wiesz, od czego zacząć SEO? Poznaj podstawowe kroki i zasoby do nauki optymalizacji stron.
Zaczynając SEO i pozycjonowanie, należy rozpocząć od zrozumienia podstaw strategii pozycjonerskich. Mamy na myśli terminologię (np. słowa kluczowe, backlinki, meta tagi oraz content marketing), działanie wyszukiwarek internetowych i algorytmów oraz czynniki wpływające na pozycjonowanie stron.
Gdzie dowiedzieć się podstaw o SEO?
Podstawy pozycjonowania poznasz poprzez lekturę bloga Google Search Central. Zachęcamy dodatkowo do regularnego pozyskiwania wiedzy za pośrednictwem serwisu Search Engine Journal, Search Engine Land czy też Ahrefs.
Jak zgłębić zaawansowane tajniki pozycjonowania?
O tajnikach pozycjonowania dowiesz się poprzez praktykę. Musisz wdrażać konkretne rozwiązania na swoją stronę internetową, a następnie wyciągać wnioski z rezultatów, które zachodzą po kilku tygodniach od implementacji. Na tym etapie ważne jest m.in.:
- tworzenie różnych rodzajów treści,
- regularne przeprowadzanie audytów SEO,
- pozyskiwanie backlinków z różnych źródeł,
- monitorowanie efektów (w tym pozycji słów kluczowych),
- optymalizacja lokalna wizytówki Google My Business.
Istotne okazuje się także wybór kursów SEO, które poprawią Twoją świadomość w tej dziedzinie. Ze swojej strony rekomendujemy bazę wiedzy od PapaSEO, Marty Gryszko (Lexy) czy też ekspertów Ahrefs.
Kurs PapaSEO. Źródło: www.papaseo.com
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- analiza konkurencji umożliwi skuteczniejsze pozycjonowanie strony;
- wdrażanie schematu danych poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania;
- optymalizacja prędkości ładowania strony wpływa na pozycję w SERP;
- odpowiednie linkowanie wewnętrzne wspiera nawigację i indeksowanie;
- audyt techniczny SEO zapobiega problemom z indeksacją;
- tworzenie treści zoptymalizowanych pod pytania użytkowników zwiększa ruch organiczny;
- wykorzystywanie logów serwera pomaga w diagnozie problemów z botami Google.