Od czego zależy pozycjonowanie Google?

Poznaj czynniki, od których zależy pozycjonowanie w Google. Dowiedz się, jak optymalizować swoje działania.

Pozycjonowanie Google zależy od jakości treści, użytych słów kluczowych, klasy pozyskiwanych backlinków oraz stanu technicznej optymalizacji serwisu. Jeśli chcesz, aby Twoja strona WWW rankowała wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, koniecznie zadbaj dodatkowo o optymalizację witryny w zakresie doświadczeń użytkowników (UX – User Experience).

Jakie czynniki najbardziej wpływają na SEO?

Według najnowszych standardów algorytmów wyszukiwarek najważniejszy jest content marketing, optymalizacja techniczna oraz link buidling. To tzw. korona optymalizacji, bazująca na ponad 200 czynnikach rankingowych oficjalnie udostępnionych przez Google.

wpis na temat czynników rankingowych

Wpis WebFX na temat czynników rankingowych Google. Źródło: www.webfx.com/blog/internet/seo-ranking-factors/

Warto również wspomnieć, iż skupienie się na samym SEO nie będzie wystarczające. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, należy dodatkowo optymalizować doświadczenia użytkowników – aby po wejściu do witryny chętnie dokonali konwersji, np.:

  • zakupili konkretny produkt,
  • skorzystali z usługi,
  • wypełnili formularz kontaktowy,
  • zapisali się do newslettera,
  • weszli na konkretną podstronę produktową.

Kluczowy wpływ na UX ma przykładowo szybkość ładowania witryny oraz wszystkie czynniki Core Web Vitals – w tym FID, LCP oraz CLS odpowiadające za:

  • mierzenie czasu ładowania największego elementu wizualnego w witrynie,
  • analizę czasu upływającą od pierwszego momentu użytkownika z serwisem,
  • weryfikację stabilności wizualnej strony.

Ogólnie rzecz ujmując, powinieneś skupić się na naturalnym pozycjonowaniu swojego serwisu – czyli tworzeniu takiej witryny, z której sam chętnie byś skorzystał przy pierwszej okazji. To czyni internet bardziej użytecznym i wartościowym miejscem.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • responsywność strony poprawia ranking mobilny;responsywność
  • bezpieczeństwo witryny (SSL) ma wpływ na SEO;
  • struktura danych schema wspiera lepsze wyniki wyszukiwania;
  • optymalizacja obrazów przyspiesza czas ładowania strony;
  • lokalne SEO wspiera pozycjonowanie na rynku regionalnym;
  • dłuższy czas przebywania na stronie obniża współczynnik odrzuceń;
  • użycie linków wewnętrznych ułatwia indeksowanie podstron przez Google.