Po jakim czasie strona pojawi się w Google?
Dowiedz się, po jakim czasie strona pojawi się w Google. Zrozum czynniki wpływające na widoczność.
Zaczynasz działania SEO? W takim razie prawdopodobnie nie wiesz, po jakim czasie Twoja strona może pojawić się w Google. Ciekawe badanie na ten temat opublikował w 2017 roku serwis Ahrefs pt.:”How long does it take to rank in Google?„.
Ile czasu potrzeba do pojawienia się w Google?
Bazując na wymienionym badaniu, jeśli Twoja domena jest nowa, będziesz musiał poczekać na jej zarankowanie w Google dłużej niż rok. Tylko 5,7% witryn pojawia się w TOP 10 Google po roku od rozpoczęcia pozycjonowania. Pozostałe czekają na to nawet kilka lat.
Szczegóły badania Ahrefs. Źródło: www.ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/
Nie oznacza to jednak, że tak samo będzie w Twoim przypadku. Jeśli przyjmiesz odpowiednią strategię pozycjonerską, istnieje duża szansa na zarankowanie nawet szybciej niż w ciągu roku – to szczególnie możliwe, jeśli mowa o mało konkurencyjnych, lokalnych branżach.
Warto również zadać sobie pytanie, ile trwa pozycjonowanie (SEO)? Jak już pewnie się domyślasz, wiele zależy od specyfiki branży, w której działasz oraz jej konkurencyjności.
Ze swojej strony rekomendujemy jednak zainwestować w pozycjonowanie na 12-18 miesięcy. Po tym czasie możesz obiektywnie ocenić efektywność tego typu działań.
Strona nie pojawia się w Google – co zrobić?
Twoja strona nie pojawia się w Google? Możesz mieć w takim razie problemy z indeksowaniem, które wynikają z niskiej jakości treści, spamerskich linków pozyskanych do witryny lub nieprawidłowej optymalizacji technicznej. Odpowiedzią na Twoje pytanie jest wpis Google Search Central pt.:”Why is my page missing from Google Search?„.
Istotny wpis Google na temat braku wyświetlania się strony w SERP. Źródło: support.google.com/webmasters/answer/7474347?hl=en
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- poprawna struktura danych przyspiesza proces indeksowania;
- zoptymalizowana mapa strony wspiera szybsze pojawienie się w wynikach;
- unikalne meta tagi wzmacniają widoczność w wyszukiwarce;
- budowanie autorytetu domeny sprzyja lepszemu pozycjonowaniu;
- regularne monitorowanie wydajności witryny umożliwia szybsze reagowanie na problemy;
- linki wewnętrzne pomagają botom w pełnym indeksowaniu strony;
- niskiej jakości linki mogą zaszkodzić rankingowi witryny.