Adres, który doprowadził do kliknięcia danego linku. Jeśli zatem dany użytkownik wszedł na główną stronę sklepu, a następnie sprawdził jedną z jego podkategorii, to referrerem dla owej podkategorii będzie właśnie strona startowa. Jest to zatem miejsce, z którego można się dostać gdzieś indziej. Wiadomość o źródle odnośnika można znaleźć w kodzie HTML.
Jak można wykorzystać referrer i jego obecność?
Wiadomość o tym, gdzie znalazło się źródło odnośnika, przydaje się podczas ustalania strategii reklamowej, pozwala bowiem skupić się na tych miejscach, które generują najwięcej wejść. Można zatem ograniczyć wysiłek skupiony na docieraniu do dużej ilości miejsc i pozostawić te dające najbardziej miarodajny efekt. Działanie tego typu może również pozytywnie wpłynąć na optymalizowanie treści pod kątem SEO. Wiedząc, gdzie ma przede wszystkim dotrzeć dany tekst, można go bowiem bardziej spersonalizować. Skupienie się na takiej formie promocji lepiej dociera do potencjalnych klientów, dzięki czemu pojawia się większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się na daną usługę.
Inne hasła w słowniku:
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL