wyszukiwarka Google

Dążenie do transparentności i zwiększenie zaufania użytkowników – to cele, które postawił sobie Google. Chwilę później ruszył proces weryfikacji reklamodawców. Nie jest to wydarzenie przypadkowe. Proces ten jest punktem wyjścia do dalszych działań. Sprawdź, jakie zmiany wprowadza obecnie Google.

Proces weryfikacji Google i jego dalsze wykorzystanie

Sam proces rozpoczął się stosunkowo niedawno i trwa w dalszym ciągu. Obecnie weryfikacja dotyczy raczej dużych podmiotów i konkretnych branż. Samo działanie ma na celu zbieranie danych do stworzenia dwóch elementów:

  • komunikatów wyświetlanych w reklamach
  • stron reklamodawców

Warto zaznaczyć, że w planach przedsiębiorstwa jest stworzenie komunikatu i strony dla każdego podmiotu reklamującego się w Google. Te dwa elementy generowane są po przejściu obowiązkowej weryfikacji.

Komunikat wyświetlany w reklamie Google – co to jest?

Komunikat wyświetlany w reklamie to swojego rodzaju wizytówka dołączona do reklamy wyświetlającej się w Google. Informacje zawarte w tym komunikacie obejmują imię i nazwisko reklamodawcy lub jego nazwę oraz lokalizację.

Do komunikatu można się dostać z poziomu reklamy, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google. Wystarczy wejść w rozwinięcie informacji o reklamie oznaczone małym trójkątem przy adresie www reklamy:

Przejście do komunikatu wyświetlanego w reklamie w Google

Po kliknięciu otwiera się okno z danymi na temat reklamodawcy, z którego można dowiedzieć się jaka jest jego nazwa i lokalizacja.

Komunikat wyświetlany w reklamie Google z informacjami dotyczącymi reklamodawcy

Jeżeli dany reklamodawca nie przeszedł jeszcze procesu weryfikacji, zobaczymy wyłącznie informację o jego lokalizacji. To jednak kwestia czasu zanim wszyscy reklamodawcy przejdą weryfikację.

Strona reklamodawcy w Google – co to jest?

Inną nowością od Google, poza komunikatem do reklamy, jest strona reklamodawcy. To obszar do którego można dostać się klikając widoczny pod informacjami o reklamodawcy link “Zobacz więcej reklam”.

Przejście do strony reklamodawcy w Google

W tym przypadku przenosimy się na stronę Google, gdzie możemy przeglądać informacje o prowadzonych przez dany podmiot kampaniach reklamowych w ciągu ostatnich 30 dni. Można skorzystać również z opcji filtrowania według zakresu czasowego, lokalizacji i typu reklamy.

Strona reklamodawcy w Google przedstawiające kampanie reklamowe danego podmiotu

Jak widać, Google prowadzi w Polsce około 3 tys. reklam. Aby poznać szczegóły dotyczące konkretnej kampanii, można otworzyć okno ze szczegółami dotyczącymi formatu, wyglądu i daty ostatniego wyświetlenia reklamy.

Strona reklamodawcy jest widoczna tylko dla użytkowników zalogowanych, którzy mają więcej niż 18 lat. Ponadto dostęp do tych informacji mają wyłącznie te osoby, którym  może wyświetlać się dana reklama.

Dlaczego Google wprowadza zmiany?

Strona reklamodawcy i komunikaty wyświetlane w reklamie to następstwa szerokich działań Google, które mają na celu budowanie zaufania wśród użytkowników. Dostęp do informacji o reklamodawcach ma przysłużyć się tworzeniu transparentnego ekosystemu reklamowego. Jest to wyciągnięcie dłoni w stronę użytkowników, którzy dzięki takim działaniom zyskają możliwość większej kontroli i świadomości.

Skąd pochodzą informacje umieszczone w komunikatach Google?

Informacje w komunikatach pochodzą z dokumentów przesłanych przez reklamodawcę w czasie weryfikacji.

Czy można zrezygnować z komunikatu i strony reklamodawcy?

Google wyraźnie zaznacza, że zarówno komunikat, jak i strona reklamodawcy to elementy obowiązkowe i dotyczą wszystkich użytkowników Google Ads. Jeżeli dany podmiot nie przejdzie procesu weryfikacji, nie powstanie strona reklamodawcy i komunikat, ale tym samym konto reklamodawcy zostanie zablokowane i reklamy nie będą się wyświetlać.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*