wyniki regionami - google maps

W tym case study pokażemy przykład pozycjonowania lokalnego, które skupiało się głównie na poprawie wyników organicznych profilu Google Moja Firma.

Pozycjonowanie lokalne to nie tylko pozycjonowanie samej strony internetowej tak, aby pojawiała się w wynikach top 10. To także pozycjonowanie wizytówki firmowej Google Moja Firma, by ta pojawiała się w trójpaku (oraz przy zapytaniach w ramach samych map Google):

trójpak top 10

Problem właściciela salonu z profilem Google Moja Firma

Nasz Klient, salon fryzjerski z Pszczyny, zgłosił się do nas z prośbą o pomoc przy pozycjonowaniu profilu Google Moja Firma. Miał kilka problemów, z którymi od dłuższego czasu nie mógł sobie poradzić.

Salon fryzjerski pojawiał się na zapytania związane ze strzyżeniem psów. Przykładowo, jeśli ktoś wpisał frazę psi fryzjer Pszczyna to w trójpaku pojawiał się wynik naszego Klienta:

salon psi fryzjer - złe wyniki Google Moja Firma

Było to duże utrudnienie – pojawiało się wiele zapytań i telefonów od ludzi zainteresowanych strzyżeniem psów i trzeba było każdemu wyjaśniać, że to nie ten rodzaj salonu fryzjerskiego.

Działo się tak prawdopodobnie dlatego, że Google na swój genialny sposób skojarzył nazwę salonu z rasą psa i połączył to w ten sposób:

rasa daisy

Drugi problem to sama widoczność na główne frazy związane z biznesem takie jak fryzjer Pszczyna itd.

Trzeci to uporządkowanie samych stron firmowych (mapek). Klient miał dwa profile Google Moja Firma: jeden stary do którego nie miał dostępu, oraz drugi, którym aktualnie zarządzał.

Analiza problemu

Przeanalizowaliśmy sytuację, Zauważyliśmy, że wiele powyższych problemów związanych było z samą optymalizacją profilu Google Moja Firma – wymagała ona wielu poprawek.

Taką optymalizację można robić samodzielnie poprzez uzupełnienie wszystkich brakujących pól w panelu wizytówki. Jednak kluczowy element to takie przygotowanie treści i nagłówków by były:

  • atrakcyjne sprzedażowo dla potencjalnego klienta
  • były dobrze dostosowane pod kątem SEO

Do takich zaawansowanych optymalizacji przydadzą się narzędzia typu KW Finder, Surfer Seo albo Surfer Local. W tym przypadku użyliśmy narzędzia Surfer Local, które jest bardzo istotnym wsparciem w procesie optymalizacji wizytówek Google Moja Firma oraz śledzenia postępów.

Surfer Local prowadzi nas przez proces optymalizacji – wskazuje sekcje, które wymagają poprawek, podpowiada jakie słowa powinny być dodane, sugeruje długość treści itd.

Dodatkowo możemy sprawdzić pozycje na dane frazy na obszarze całego miasta. Trzeba pamiętać, że pozycje profilu Google Moja Firma będą różniły się między sobą w zależności od miejsca gdzie użytkownik dokonuje wyszukania danej frazy.

Przykładowo:

  • strona firmowa Google Moja Firma może pojawiać się na pierwszej pozycji w dzielnicy centrum,
  • dla kilku innych dalszych dzielnic ta pozycja może być już druga lub trzecia bo Google znajdzie tam inne firmy które np. znajdują się bliżej i ich profile Moja Firma są również dobrze zoptymalizowane.

Dlatego przy ocenie wyników trzeba brać pod uwagę, że takie wahania w zależności od miejsca mogą się pojawić.

Zmiany

Z pomocą narzędzia Surfer Local przeprowadziliśmy dokładną optymalizację profilu Google Moja Firma salonu fryzjerskiego naszego Klienta. Dzięki temu po zmianach profil zawierał wszystkie najważniejsze informacje i słowa kluczowe związane ze świadczonymi usługami.

sugestie surfer local

sugestie surfer local

Drugim krokiem przy pozycjonowaniu profilu Google Moja Firma jest zadbanie o wzmianki na zaufanych serwisach zewnętrznych. Roboty Googla śledzą wzmianki z danymi teleadresowymi czyli popularne NAP (Name, Address, Phone). Jeśli te wzmianki pojawiają się na zaufanych serwisach typu Panorama firm, Cylex czy też inne portale lub blogi to dla robota jest to informacja że dana Firma jest prawdziwa i może być ona pokazywana w wynikach.

Uzyskane efekty

Już po kilku miesiącach działań udało się uzyskać bardzo dobre efekty. Po pierwsze salon przestał się wyświetlać na niepożądane frazy związane ze strzyżeniem psów.

Udało się również odzyskać kontrolę nad starym profilem.

Samą optymalizację przeprowadziliśmy pod najważniejsze słowa kluczowe związane z biznesem – strona zaczęła pojawiać się na (średnio) drugiej pozycji w trójpaku wyników Google.

wyniki regionami - google maps

Znaczenie profilu Google Moja Firma przy pozycjonowaniu lokalnym

Profil Google Moja Firma może być źródłem ważnego ruchu, który przekłada się na konwersje i sprzedaż. Bardzo często są to wyniki wyszukiwane na urządzeniach mobilnych przez klientów szukających konkretnej usługi.

To właśnie trójpak pojawia się najwyżej na stronie wyników (zaraz pod reklamami). Dlatego przy pozycjonowaniu lokalnym warto ułożyć osobną strategię dla strony Google Moja Firma.

Nie znaczy to oczywiście, że nie warto pozycjonować samej strony internetowej firmy. W tym przypadku jest to dla nas drugi etap prac. Będziemy pozycjonowali stronę Klienta, tak by pojawiała się w top 3 wyników na pierwszej stronie na najważniejsze zapytania.

Idealny scenariusz to taki, gdzie podczas wyszukiwania usług związanych ze strzyżeniem salon pojawi się w trójpaku oraz wysoko w wynikach top 10. Przykładowo na drugiej pozycji w trójpaku i na trzeciej pozycji w wynikach organicznych top 10.

Przy odpowiednio z optymalizowanych i wypozycjonowanych stronach jest to możliwe. Zwiększamy wtedy szanse, że potencjalny klient szukający danej usługi trafi na naszą firmę i skontaktuje się.

Oczywiście można też uzupełnić te działania o reklamę. Wtedy na samej górze pojawi się reklama danej firmy, następnie pojawi się ona w trójpaku jako Google Moja Firma oraz wynikach top 10. Wtedy już znacząco zwiększamy szanse na dotarcie do potencjalnych nowych klientów.

Podsumowując

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo ciekawe choć często jest to wyzwanie. Musimy zadbać o kilka obszarów: od profilu Google moja Firma po samą stronę internetową. Obecnie są nowoczesne narzędzia do analizy treści, analizy słów kluczowych czy też dedykowane narzędzia pod optymalizację wizytówek Google Moja Firma. Dzięki temu możemy zapewnić optymalizację na najwyższym poziomie, co w połączeniu z przemyślanym budowaniem zaufania poprzez wzmianki i linkowanie da nam większe szanse na osiągnięcie efektów.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*