Dążenie do transparentności i zwiększenie zaufania użytkowników – to cele, które postawił sobie Google. Chwilę później ruszył proces weryfikacji reklamodawców. Nie jest to wydarzenie przypadkowe. Proces ten jest punktem wyjścia do dalszych działań. Sprawdź, jakie zmiany wprowadza obecnie Google.
Producent maszyn budowlanych – pozycjonowanie i prowadzenie kampanii reklamowych
W case study przedstawiamy proces pozycjonowania producenta maszyn budowlanych maszynohurt.pl.
Odbiorca kontra wyszukiwarka – dylematy SEO copywritera i ich rozwiązania
Jednym z największych wyzwań stojących przed SEO copywriterami jest podjęcie decyzji, o tym dla kogo powinny być tworzone ich treści. Czy powinny być pisane dla wyszukiwarek, aby zapewnić wysokie pozycje w rankingu? A może lepiej skierować je do ludzi, żeby zachęcić do konwersji? Sprawdź, jak osiągnąć najlepsze efekty.
Copywriting – jak zacząć i zrobić to dobrze? 7 porad dla początkujących
Copywriting to interesujące zajęcie, które przyciąga wiele osób swoją formą pracy i elastycznością. Chcesz wejść do świata tej branży? Przygotowaliśmy 7 kompleksowych porad, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki jako copywriter.
Misja firmy: przykłady oraz instrukcja napisania
Misja firmy budzi Twoje zainteresowanie? Słyszałeś lub słyszałaś, że coś takiego mają wielkie marki, odnoszące sukcesy na rynku światowym? Inspiruje Cię ten przykład i chcesz spróbować swoich sił?
Jesteś w dobrym miejscu! W tym tekście odsłonimy tajemnicę misji firmy, opowiemy, co to jest, jak służy biznesom, podamy przykłady i nauczymy Cię jak napisać własną maksymalnie skuteczną misję.
Jak pisać artykuły poradnikowe na blog firmowy
Skoro szukasz informacji na ten temat, to pewnie już wiesz, że tworzenie artykułów poradnikowych może przynieść Twojej firmie mierzalne korzyści. Wynikają one z tego, że odbiorcy, którym dostarczasz pożyteczną treść, zaczynają ufać Ci jako ekspertowi branżowemu i w razie potrzeby właśnie do Ciebie przyjdą z zamówieniem.
Zatem w tym wpisie skupimy się na tym, jak pisać artykuły poradnikowe, które rzeczywiście spodobają się Twoim odbiorcom i pomogą stworzyć ekspercki wizerunek Twojej marki.
Pozycjonowanie bloga: jak pisać teksty pod SEO na blog firmowy
Pozycjonowanie bloga firmowego jest ogromnie korzystne dla zwiększenia ruchu na stronie e-commerce. Pozwala ściągnąć na Twoją witrynę osoby na różnych etapach lejka zakupowego.
Optymalizacja bloga powinna być zaplanowana i przemyślana, aby przyniosła pożądane skutki. W tym wpisie opowiemy, jak tworzyć teksty pod SEO dla bloga, aby jednocześnie były merytoryczne i budowały w oczach użytkowników ekspercki wizerunek Twojej marki.
Co to jest content
Content to słowo angielskiego pochodzenia, które dosłownie oznacza zawartość, treść. Ale co to jest treść, jeśli chodzi o biznes e-commerce? A jest to cała zawartość strony, widoczna dla użytkownika, zaczynając od nagłówków menu i kończąc obrazkami.
Dlaczego poświęcamy temu tak dużo uwagi na naszym blogu? Bo na treściach buduje się tak zwany web content marketing, czyli sprzedaż za pomocą tego, co widzi użytkownik na stronie firmy.
Marketing treści: jak tworzyć content firmowy bez straty czasu
“Content marketing… co to jest?..” – mruczą sobie zaintrygowani przechodnie na Bydgoskim Przedmieściu, mijając nowe biuro toruńskiej części naszej ekipy.
Niektórzy powiadają, że jest to Król Sprzedaży. Ale wielu przedsiębiorców, nieumiejętnie próbujących do niego się zbliżyć, stwierdza w końcu, że próżno. No cóż, jest rzeczywiście wymagający. A za to szczodrze wynagradza tych, którzy spełniają jego wymogi.
Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, jak zwiększyć sprzedaż?
Wizytówka Google Moja Firma (w skrócie z j. angielskiego: GMB – Google My Business) to kompleksowa usługa umożliwiająca zaprezentowanie podstawowych informacji na temat własnego przedsiębiorstwa w sieci,
SafeSearch w Google: wszystko, co trzeba wiedzieć
Marketing dewelopera (case study) – jak agencja reklamowa może pomóc w sprzedaży mieszkań
Pokazujemy jak pomogliśmy w sprzedaży nieruchomości (mieszkania, domy szeregowe) z dwóch inwestycji deweloperskich na terenie Oleśnicy.
To przykład czasowej kampanii marketingowej nastawionej na osiągnięcie efektu w miarę krótkim czasie.
Pozycjonowanie lokalne zakładu kamieniarskiego – zdobywanie klientów przez Google Moja Firma
Jak wykorzystać profile Google Moja Firma do dominacji na lokalnym rynku? Przedstawiamy pozycjonowanie lokalne zakładu kamieniarskiego cerston.pl.
Reklama i promocja restauracji – marketing w branży gastronomicznej
jak skutecznie promować restaurację lokalnie
W poradniku sprawdzamy jakie opcje marketingu ma właściciel lokalu gastronomicznego. Tekst przygotowaliśmy już po pandemii także uwzględnia on zmiany w trendach i przedstawia aktualne strategie, które działają.
Duplikacja treści – co to jest i jak sobie z nią radzić?
Duplikacja treści to problem coraz częściej pojawiający się na stronach internetowych. Sytuacja ta ma miejsce najczęściej wewnątrz jednej witryny – gdzie powielane są artykuły czy opisy produktów. Zdarza się jednak, że duplikacja występuje również od zewnątrz i nie jest zależna od nas. Jak powstaje duplikacja treści i jak sobie z nią radzić?
Depozycjonowanie stron – co to jest, jak działa w praktyce
Otrzymujemy coraz więcej zapytań o depozycjonowanie. Dlatego postanowiliśmy szerzej wyjaśnić na czym polega depozycjonowanie, czy robimy usługę depozycjonowania i jak działa ona w praktyce.
Case study: pozycjonowanie lokalne Google Moja Firma salonu fryzjerskiego
W tym case study pokażemy przykład pozycjonowania lokalnego, które skupiało się głównie na poprawie wyników organicznych profilu Google Moja Firma.
Jak pozycjonować landing page?
Landing page jest nazywany inaczej stroną docelową lub stroną „lądowania”. Zwykle na takiej podstronie użytkownik ma wykonać określoną akcję – zakupić jakiś przedmiot lub usługę czy zapisać się do newslettera. Idealnie jest gdy landing page znajduje się wysoko pod konkretną frazę w Google. Przykładowo gdy sprzedajemy kurs TikToka – dobrze, aby po wpisaniu frazy „Kurs Tik Tok” – nasz landing page pojawiał się na pierwszej stronie. Dzięki temu możemy sprzedawać usługę przy wykorzystaniu ruchu organicznego. Jak pozycjonować landing page?
Jak pozycjonować i reklamować lekarza, przychodnię – marketing medyczny – poradnik
Tekst powstał w oparciu o nasze doświadczenia w promocji placówek medycznych oraz lekarzy. Jeśli potrzebujesz pomocy w marketingu swojej przychodni, chcesz zdobyć więcej pacjentów – zapraszamy do kontaktu.
Mamy doświadczenie w promocji:
- lekarzy specjalistów
- przychodni lekarskich
- ośrodków medycyny estetycznej
Pisanie artykułów na zamówienie – skąd czerpać inspiracje?
Co to za praca – pisanie tekstów? Na ile kompetentna i przekonująca może być treść, pisana przez kogoś, kto nie zna się na danym temacie? Zadaję sobie to pytanie przy każdym nowym zleceniu. Nie mam śmiałości, aby prowadzić własny blog o tematyce tworzenia treści na strony www (copywriting), ale dostałam takie zlecenie bezpośrednio od szefa i muszę się wykręcić. Jesteście ciekawi, jak mi pójdzie?
Najczęstsze błędy SEO – czego unikać?
Pozycjonowanie strony internetowej to proces wymagający czasu oraz specjalistycznej wiedzy. Jest jednak kilka błędów SEO, których należy się wystrzegać, a które bardzo często są popełniane – zarówno przez osoby, które próbują pozycjonować strony na własną rękę, ale także agencje, web developerów czy grafików. Na jakie błędy zwrócić szczególną uwagę, gdy zaczynamy pozycjonować stronę internetową? Oto kilka z nich.
Jak podmienić słowo lub fragment adresu URL na wszystkich podstronach WordPress
Są sytuacje, kiedy musimy podmienić konkretne słowo, nazwę czy adres URL we wszystkich treściach na stronie. Jest to proste w przypadku małych blogów – edytujemy kilka czy kilkanaście podstron i w parę minut wszystko jest podmienione.
Przy większych blogach i serwisach, gdzie jest kilkaset czy kilka tysięcy podstron, taka ręczna edycja nie ma sensu, bo zajęłaby dużo czasu. Na szczęście jest kilka sposobów, by szybko podmienić dane słowo.
Google Trends a jesienna fala koronawirusa
Sprawdzamy czy i jak dane z zapytań związanych z koronawirusem pokrywały się z rozwojem jesiennej sytuacji epidemiologicznej. Pokazujemy też jakie informacje można uzyskać z pomocą Google Trends i innych narzędzi do analizy słów kluczowych.
Jak poprawić pozycjonowanie strony – czy samodzielne SEO jest możliwe
W poradniku przedstawiamy najważniejsze porady, które pomogą poprawić pozycjonowanie strony.
Poradnik skierowany jest głównie do właścicieli firm, którzy nie mają budżetu by zacząć współpracę z agencją SEO. Chcą poprawić pozycjonowanie strony firmowej w miarę własnych możliwości.
Marketing lokalny – reklamy i pozycjonowanie regionalne
W poradniku:
- na czym polega marketing lokalny
- w jakie kanały warto inwestować
- czy można prowadzić efektywny marketing lokalny samodzielnie
- jakie budżety na reklamy są potrzebne jeśli prowadzimy w regionie (i czy jest to tańsze od działań ogólnopolskich)
- najczęstsze błędy popełniane przy promocji lokalnej firmy
- jak analizować konkurencję
- najlepsze praktyki i pomysły, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji
Zapraszamy do czytania.
5 sekretów skutecznej promocji butiku modowego w internecie
Nowoczesne narzędzia, jakie daje nam marketing internetowy, pozwalają na promowanie lokalnego biznesu na całym świecie. Nawet niewielka firma może znaleźć odbiorców swoich produktów w dowolnym miejscu. Dziś przedstawiamy 5 sekretów skutecznej promocji butiku modowego w internecie.
7 kroków do internetowego sukcesu w branży ślubnej
Odniesienie sukcesu w branży ślubnej w dzisiejszych czasach nie może mieć miejsca bez wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingu i reklamy internetowej. Pozwalają one na precyzyjne dotarcie do osób zaręczonych oraz planujących się pobrać w najbliższym czasie. Dziś przedstawiamy 7 kroków, które pozwolą szybko pozyskać nowych klientów.
Strategia rozwoju firmy z pomocą marketingu internetowego
Strategia rozwoju firmy może obejmować wiele obszarów. W tym poradniku skupimy się na układaniu strategii, która uwzględnia sprzedaż i dotarcie do klienta z wykorzystaniem internetu.
Na co zwrócić uwagę układając strategię rozwoju w firmie?
7 sprawdzonych pomysłów na marketing internetowy marki kosmetyków
W poradniku:
- jak rozwijać markę kosmetyków z pomocą internetu
- najlepsze kanały i sposoby promocji
- jak współpracować z influencerami
- jak wykorzystać reklamy i SEO do budowy sprzedaży kosmetyków
5 sposobów na reklamę w internecie dla architektów wnętrz
Branża projektowania wnętrz stanowi bardzo atrakcyjny marketingowo obszar. Przyciągające wzrok i uwagę odbiorców realizacje są chętnie oglądane i udostępniane przez internautów. Dziś przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na reklamę w internecie dla architektów.
Reklama firmy budowlanej, promocja agencji nieruchomości – marketing inwestycji deweloperskich – PORADNIK
W poradniku przedstawiamy:
- różne metody na promocję inwestycji deweloperskich z pomocą internetu,
- jak jest różnica w kosztach i strategiach pomiędzy dużymi i małymi miastami,
- jakie kanały promocji wykorzystać w pierwszej kolejności,
- które działania marketingowo są mniej ważne,
- jak ułożyć strategię marketingową przy ograniczonym budżecie.
Zapraszamy do lektury!
Efektywny marketing internetowy Twojego gabinetu lekarskiego
Nowoczesna branża medyczna jest obszarem, w którym doskonale sprawdza się promowanie usług przy użyciu narzędzi, jakie daje nam marketing internetowy. Działania z zakresu lokalnego pozycjonowania SEO i geolokalizowanej reklamy w mediach społecznościowych to sposoby, dzięki którym promocja Twojego gabinetu lekarskiego w internecie stanie się jeszcze skuteczniejsza. Umożliwia precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów w określonym rejonie (np. miasta czy osiedla), a zarazem optymalne wykorzystanie budżetu.
Jak stworzyć angażującego bloga firmy transportowej
Promocja lokalnej firmy z branży transportowej nie musi ograniczać się do reklam banerowych i publikowania ogłoszeń w miejscowych portalach. Doskonały sposobem na promowanie marki przedsiębiorstwa jest angażujący blog i przemyślany content marketing.
Blogi i vlogi, czyli skuteczne narzędzia promocji dla korepetytorów
Branża wspomagania edukacji w dużej mierze opiera się na poleceniach zadowolonych klientów oraz ogłoszeniach na portalach. Promocja korepetycji w internecie umożliwia jednak dotarcie do większego grona potencjalnych uczniów oraz zaoferowanie im dodatkowych usług. Doskonałym pomysłem jest prowadzenie przez korepetytora wartościowego, merytorycznego bloga albo vloga w serwisie YouTube. Dostępne narzędzia marketingu internetowego pozwalają skutecznie zbudować wizerunek profesjonalnego nauczyciela.
7 sposobów na promocję, reklamę i marketing hotelu, pensjonatu
Promocja hotelu czy pensjonatu jest dość specyficzna. Z kilku powodów:
- jest mocno zależna od obecności w serwisach jak booking.com czy innych agregatorach
- pozycjonowanie hotelu na główne frazy typu „noclegi Gdańsk” jest trudne i kosztowne
- reklama na główne frazy związane z noclegami wymaga większych budżetów
- konkurencja ze strony innych hoteli i pensjonatów
- konkurencja ze strony alternatyw dla hoteli (np. Airbnb)
8 sposobów na promocję, reklamę i marketing agroturystyki
W poradniku:
- jakie są sposoby promocji w agroturystyce
- jak dotrzeć do nowych gości z pomocą reklamy
- jak wykorzystać treści by zwiększyć liczbę zapytań i poprawić wyniki SEO
- jakie znaczenie przy promocji ma obecność w social mediach
Jeśli prowadzisz biznes związany z agroturystyką i szukasz sposobów na jego promocję to internet będzie tu dobrym kierunkiem. Nie warto ograniczać się jednak tylko do jednego czy dwóch sposobów promocji. Jest ich dużo więcej. Dla inspiracji przedstawiamy je niżej.
Pozycjonowanie, reklama i promocja gabinetu dentystycznego
W poradniku przedstawiamy różne sposoby na promocję gabinetów dentystycznych z pomocą marketingu internetowego:
- jak wykorzystać reklamę by dotrzeć do nowych pacjentów
- jak wykorzystać możliwości jakie daje SEO i pozycjonowanie
- co jest ważniejsze przy promocji gabinetu – reklama czy pozycjonowanie
- jakie są koszty marketingu gabinetu w małych, średnich i dużych miastach
- jak dotrzeć do pacjentów za granicą
- dlaczego optymalizacja mapki i profilu Google Moja Firma są tak ważne
Wizytówka Google Moja Firma – jak odzyskać kontrolę nad mapką Google?
Skorzystałeś z usług „pozycjonowania lokalnego” za 300zł i straciłeś kontrolę nad własną mapką Google (Google Moja Firma)? Nie martw się… na szczęście jest sposób jak odzyskać dostęp do konta i zabrać uprawnienia oszustom.
Ostatnio zgłosił się do nas mój wujek prowadzący mały lokalny biznes turystyczny z problemem… „Maciej dałem się wrobić jak dziecko i nie dość, że wydałem 300zł na coś co nie wiem czy w ogóle działa to jeszcze straciłem kontrolę nad własnym kontem Google My Business”.
Pozycjonowanie i marketing strony kancelarii prawnej, adwokata lub prawnika
Poradnik zawiera praktycznie informacje, które mogą pomóc przy pozycjonowaniu i marketingu strony kancelarii czy adwokata. Skupiliśmy się na kilku obszarach:
- co można zmienić i poprawić na stronie internetowej adwokata
- jaki content w przypadku adwokata może pomóc ściągnąć więcej odwiedzających
- jak budować markę osobistą, gdzie się udzielać
Pozycjonowanie, optymalizacja stron i bloga opartego o WordPress – poradnik
Poradnik prezentuje co można zrobić, by skutecznie zoptymalizować i lepiej wypozycjonować stronę opartą na CMS WordPress.
Dlaczego WordPress?
WordPress to Volkswagen wśród CMSsów. Jest to najczęściej wybierany CMS, na którym bazuje około 30% stron na całym świecie. Sprawdza się w wielu różnych zastosowaniach. Nawet jeśli chcemy otworzyć mały czy średni sklep to dalej WP rozwinięty o odpowiednie wtyczki (WooCommerce) będzie dobrym wyborem.
Prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords) – najczęstsze błędy – poradnik
Podstawowa konfiguracja reklam w AdWords nie jest zadaniem trudnym. Wystartowanie z pierwszą kampanią z pomocą samouczka zajmuje maksymalnie kilka minut i komuś obeznanemu z interfejsem Google nie powinno nastręczyć trudności. Z tego względu wielu mniejszych przedsiębiorców decyduje się na samodzielne zarządzanie swoim kontem. Najbardziej podstawowe ustawienia umożliwią wyświetlanie się reklam, jednakże takiej kampanii będzie bardzo daleko od efektywności. Prześledźmy więc kilka z najczęściej popełnianych błędów w konfigurowaniu AdWords.
Pozycjonowanie bloga – skuteczny marketing bloga w internecie
Pozycjonowanie bloga to zawsze ciekawy temat, bo tematyka poruszana na blogach jest bardzo różna i pozycjoner zawsze poznaje nową działkę. Przy pozycjonowaniu bloga dla właścicieli stron kilka rzeczy jest szczególnie ważnych poza standardowymi jak optymalizacja czy linkowanie. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Pozycjonowanie w turystyce (wady i zalety)
Wielu klientów postrzega pozycjonowanie jako usługę jak każdą inną. Gdy oddają auto do warsztatu, oczekują że będzie naprawione, gdy zamawiają wykonanie strony internetowej – oczekują, że będzie wykonana zgodnie z ustaleniami. Podobnie z pozycjonowaniem, oczekują że przy budżecie X osiągnięte będą pierwsze pozycje dla fraz które ich interesują.
Freelancer czy agencja czyli komu zlecić pozycjonowanie
To dość częsty dylemat, przed którym stają właściciele firm. Zaufać dużej firmie, czy może jednej osobie? Nie ma prostej odpowiedzi, ale przyjrzyjmy się bliżej jakie są plusy i minusy każdego z rozwiązań, a na koniec przedstawiamy naszą opinię.
Zarządzanie flotą samochodową a pozycjonowanie strony magazynu – case study
Ochrona środowiska – pozycjonowanie lemitor.com.pl – case study
Pozycjonowanie lokalne w kilku województwach – fajnyleasing.pl – case study
Pozycjonowanie – firma technologiczna (druk 3D) – 3d-up.pl
ptakipolski.pl – wzrosty pomimo małej liczby linków – case
Betor.pl – marketing firmy budowlanej – case study
Adwokat: sprzątanie po usłudze SEO za 300zł – case study
W tym case study o:
- ratowaniu domeny przyspamowanej linkami w taniej usłudze SEO
- znaczeniu komunikacji na linii Agencja – Klient
- czasie i cierpliwości gdy przez pierwszy rok dzieje się niewiele
- efektach – wypozycjonowaniu najważniejszych fraz do top 3 oraz budowie ruchu i widoczności
Pozycjonowanie strony kancelarii adwokackiej do top 3 – case study
W tym case study:
- jak wyglądały działania kiedy nacisk był położony na najszybsze osiągnięcie pozycji w top 3
- kiedy udało się osiągnąć top 10
- co (nie) robiła wcześniej nieuczciwa konkurencja
Adwokat – inwestycja w treści przynosi duży ruch – case study
W tym case study o:
- znaczeniu treści przy budowie ruchu
- rozwoju marki i firmy na lokalnym rynku
- działaniach po stronie Klienta oraz agencji
Marketing gabinetu podologicznego – case study
W tym case study:
- jak wygląda marketing firmy na rynku lokalnym (miasto i okolice)
- jak połączyliśmy działania w zakresie reklamy oraz SEO
- ile czasu trwało wypracowanie wzrostu ruchu i pozycji
Drparadowska.pl – klinika medycyny estetycznej – case study
Centrum kardiologiczne – case study
Centrum kardiologiczne w dużym mieście wojewódzkim. Po zgłoszeniu do nas strona z praktycznie zerowym ruchem oraz widocznością, niedawno utworzona. Do tej pory pacjenci pochodzili głównie z serwisu Znany Lekarz, czasem z map Google.
Jak komitety wyborcze wykorzystują reklamy na FB?
Do wyborów dwa tygodnie. Ulice obwieszone plakatami wyborczymi. Czy podobnie obwieszone są reklamami aktualności w portalach społecznościowych? Sprawdźmy.
Wykorzystaj siłę Social Media w promocji biznesu w branży fitness
Niezależnie od tego, czy prowadzisz własną siłownię, sklep z artykułami dla sportowców, czy jesteś trenerem personalnym, promocja Twojego biznesu w branży fitness nie może odbywać się bez wykorzystania siły Social Media. Wykorzystanie narzędzi marketingowych i formatów reklamowych, jakie daje portal Facebook oraz serwis Instagram pozwolą Ci precyzyjnie dotrzeć do osób aktywnych, zainteresowanych usługami, jakie oferujesz. Jednocześnie są świetnym miejscem na skupianie społeczności wokół swojej marki.