deweloper - promocja inwestycji

Pokazujemy jak pomogliśmy w sprzedaży nieruchomości (mieszkania, domy szeregowe) z dwóch inwestycji deweloperskich na terenie Oleśnicy.

To przykład czasowej kampanii marketingowej nastawionej na osiągnięcie efektu w miarę krótkim czasie.

Kim jest docelowy klient dewelopera

Współpracę zaczęliśmy od spotkania z deweloperem i ustalenia:

  • kto jest docelowym klientem,
  • ile mamy czasu,
  • jaki jest całościowy budżet na marketing,
  • jakie kanały marketingu będą najlepsze w tym konkretnym przypadku.

Na podstawie tych informacji mogliśmy przedstawić do akceptacji nasz plan działań.

Plan działań

Docelowymi klientami były osoby z najbliższej okolicy (Oleśnica) oraz największego miasta w regionie – Wrocławia.

Deweloper nie posiadał strony internetowej z informacjami o lokalach na sprzedaż. Pomogliśmy znaleźć podwykonawcę i uczestniczyliśmy w tworzeniu dedykowanych stron.

Plan podzieliliśmy na trzy obszary:

  1. strona internetowa,
  2. portale branżowe (otodom i olx),
  3. kampanie reklamowe Google Ads.

Do rozstrzygnięcia pozostawała kwestia działań SEO i pozycjonowania strony.

Konkurencja w branży nieruchomości jest spora, dominują duże agregatory ofert:

top 10 wyników deweloperskich na oleśnicę

Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy, że strona będzie pełniła rolę wizytówki (najważniejsze informacje o specyfikacji budowlanej, aktualnych cenach, położeniu inwestycji oraz postępach w pracy). Jedna ze stron inwestycji:

strona internetowa inwestycji deweloperskiej

Natomiast do nowych potencjalnych klientów będziemy docierali z pomocą agregatorów olx, otodom oraz reklam.

Wykorzystanie zewnętrznych portali ogłoszeniowych

W kluczowych etapach sprzedaży były aktywne 3-4 ogłoszenia na każdym portalu.

Każde z ogłoszeń było zoptymalizowane pod różne kluczowe frazy. Dobrze zoptymalizowane ogłoszenia wychodzą wysoko w wynikach wyszukiwania (dzięki mocnym domenom serwisów, na których są publikowane).

Poniżej przykład ogłoszenia i jego statystyk:

przykład statystyk ogłoszenia i uzyskanych efektów

Reklama Google Ads jako wsparcie sprzedaży

Celem działań reklamowych w ramach Google Ads było dotarcie do mieszkańców regionu, którzy mogą być zainteresowani kupnem mieszkania czy domu.

Wykorzystaliśmy tutaj dwa rodzaje kampanii reklamowych – tekstową oraz display (graficzną).

Przykład kampanii tekstowej:

reklama firmy budowlanej

Reklamy pojawiały się, kiedy szukający wpisał interesujące nas hasło jak domy szeregowe, domy pod Wrocławiem itd.

Dzięki temu z pomocą reklam mogliśmy trafić do osób, które prawdopodobnie już konkretnie myślały o zakupie i szukały ofert w regionie.

Prowadziliśmy również kampanie reklamowe display, które miały formę banerów. Przykład jednego z nich:

przykład kreacji reklamowej dewelopera

Dzięki reklamom graficznym przy stosunkowo niskim koszcie byliśmy w stanie dotrzeć do dużej liczby osób.

Poniżej wyniki jednej z kampanii:

Jako ciekawostka, mogliśmy sprawdzić, na których portalach reklama generowała najwięcej wyświetleń:

Podsumowując uzyskane wyniki płatnych działań.

Utworzyliśmy tekstowe kampanie reklamowe na wybrane słowa kluczowe. Uzyskaliśmy wysoki poziom przejść na ofertę (CTR 9,73%) przy średnim koszcie za kliknięcie (CPC) na poziomie 0,96 zł.

Przygotowaliśmy również reklamę graficzną typu display. Posłużyła jako uzupełnienie reklamy tekstowej. Wygenerowała 2 303 355 tys. wyświetleń oraz 6034 kliknięć.

Dodatkowo całość wsparliśmy kampanią reklam dynamicznych DSA, która głównie generowała zapytania brandowe.

Efekty

W 11 miesięcy udało się sprzedać wszystkie kilkadziesiąt mieszkań i domów.

To case study pokazuje jak ważne jest dobranie odpowiednich działań marketingowych, by osiągnąć założone cele sprzedażowe.

Zamiast proponować działania SEO związane ze stroną, skupiliśmy się na działaniach SEO w ramach publikowanych ogłoszeń.

Przeprowadziliśmy kampanie reklamowe w Google Ads – display i tekstową, które skutecznie pomogły docierać do zainteresowanych kupnem w określonym regionie.

Dzięki połączeniu działań na kilku kanałach (reklamy, agregatory) zmaksymalizowaliśmy szanse, że osoby rozważające zakup domu czy mieszkania w tej okolicy trafią na stronę naszego dewelopera.

Obecnie przygotowujemy się do drugiej, dużo większej inwestycji (ok. 130 mieszkań), gdzie również wykorzystamy podobne podejście.

Rekomendacje:

Z firmą SemStart współpracuję cyklicznie przy promowaniu kolejnych inwestycji deweloperskich.
Już na etapie rozmów wstępnych specjaliści z SemStart wykazali się profesjonalizmem i indywidualnym podejściem. Razem ustaliliśmy nasze cele i oczekiwania oraz środki, dzięki którym chcemy je osiągnąć.
Dzięki kompleksowemu podejściu do marketingu (strona www, Google Ads, Otodom, OLX) osiągnęliśmy zamierzone cele sprzedażowe. Przy kolejnych inwestycjach na pewno postawimy na współpracę z SemStart. Szczerze polecamy jako sprawdzonego partnera w biznesie.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*