jak pozycjonować landing page

Landing page jest nazywany inaczej stroną docelową lub stroną „lądowania”. Zwykle na takiej podstronie użytkownik ma wykonać określoną akcję – zakupić jakiś przedmiot lub usługę czy zapisać się do newslettera. Idealnie jest gdy landing page znajduje się wysoko pod konkretną frazę w Google. Przykładowo gdy sprzedajemy kurs TikToka – dobrze, aby po wpisaniu frazy „Kurs Tik Tok” – nasz landing page pojawiał się na pierwszej stronie. Dzięki temu możemy sprzedawać usługę przy wykorzystaniu ruchu organicznego. Jak pozycjonować landing page?

Po co tworzy się landing page?

Landing page to strona docelowa, na którą kierujemy użytkownika lub potencjalnego klienta. To właśnie na tej stronie użytkownik ma wykonać jakieś określone działanie – zapisać się na newsletter czy zakupić e-booka. Ruch na landing page może być pozyskiwany bezpośrednio z wyszukiwarki lub po prostu z innych podstron w danej domenie. Odpowiednio przygotowany landing page na pewno przyczyni się do wzrostu konwersji i rozwoju firmy.

Landing page może przybierać postać One Page’a. Niektórzy twierdzą, że im prostszy „LP”, tym lepiej – inni uważają, że powinien być maksymalnie rozbudowany. Jedno jest pewne – landing page nie powinien być wielowątkowy – powinien raczej skupiać się na jednym temacie, aby nie rozpraszać uwagi użytkownika i kierować go na jeden cel.

Założenia jakie powinien spełniać landing page

Landing page musi być konkretny i powinien przestawiać jeden produkt / usługę. Dla każdej innej usługi, powinien zostać stworzony osobny landing page. Tak będzie np. w przypadku pozycjonowania lokalnego. Ludzie szukają konkretnych ofert, takich jak „pozycjonowanie Kraków” – jeśli trafią na landing page, który skupia się na wszystkich największych miastach w Polsce, stwierdzą, że oferta jest zbyt ogólna i poszukają konkretów.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie landing page’a – sama branża lub tematyka powinna być dosyć niszowa. Niektóre słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne i ciężko będzie pozycjonować „LP” na frazy ogólne. Im bardziej zawężona grupa odbiorców – tym lepiej.

Rodzaje landing page – jakie wyróżniamy?

Landing page może być wykorzystywany m.in. do:

  • pozyskania adresu e-mail użytkownika (zapis do newslettera),
  • sprzedaży produktów wirtualnych (np. e-booków),
  • sprzedaży produktów fizycznych (np. książek),
  • podarowania kuponu zniżkowego lub vouchera,
  • udostępnienia darmowej wersji jakiegoś oprogramowania.

Jak pozycjonować landing page? – słowa kluczowe

Najważniejszym elementem w pozycjonowaniu landing page jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Na początku trzeba dobrze zastanowić się, jakie frazy wpisywanie przez internautów w Google są powiązane z oferowaną przez nas usługą. Sporo wskazówek może dać nam wtyczka do przeglądarki „Keywords Everywhere”. Wpisując interesujące nas frazy w Google, wtyczka ta podpowie inne frazy, których mogą szukać użytkownicy. Dzięki temu możemy dobrze optymalizować nasz landing page, jeśli chodzi o słowa kluczowe.

Optymalizacja meta tagów

Kolejnym przystankiem będzie prawidłowa optymalizacja meta tagów. Główna fraza, na którą chcemy się pozycjonować, powinna znaleźć się w meta title i nagłówku H1. Damy tym konkretny sygnał robotom wyszukiwarek, o czym jest dana podstrona i na jaką frazę powinna być wyświetlana.

Słowa kluczowe powinny znaleźć się również w adresie URL oraz w meta description – pozwoli to na uzyskanie lepszych pozycji w wynikach organicznych. W meta opisie zalecamy dodanie wyróżników w postaci emotikon oraz zgrabnego CTA – aby zachęcić potencjalnego klienta do wejścia na stronę.

Jeśli korzystasz z WordPressa, do wykonania powyższych kroków zalecamy użycie wtyczki Yoast SEO lub Rank Math SEO.

Optymalizacja grafik

Istotna z punktu widzenia landing page jest również optymalizacja grafik. Trzeba pamiętać o odpowiednich tytułach obrazków oraz atrybutach ALT. Dzięki temu roboty będą mogły określić, co znajduje się na danym obrazku. Być może to właśnie obrazki przyczynią się do zwiększenia ruchu organicznego, bo będą wyświetlane na górze przeglądarki.

tekst alternatywny

Treści to podstawa

Najważniejsza w przypadku stron typu One Page jest treść. Strony tego typu mają dosyć ograniczone pole działania jeśli chodzi o strukturę czy linkowanie. Dlatego trzeba skupić się na tym, co daje najlepsze efekty. Treść na landing page powinna zostać przygotowane pod konkretne frazy kluczowe, na które chcemy wysoko wyświetlać się w Google. Najlepiej będzie przygotować treść przy wykorzystaniu narzędzia Surfer SEO.

Otrzymamy natychmiast wszystkie niezbędne informacje co do napisania treści:

  • słowa kluczowe,
  • ilość znaków na stronach konkurencyjnych w TOP 10,
  • ilość słów na stronach konkurencyjnych w TOP 10,
  • popularne pytania,
  • popularne frazy,
  • podobne słowa i wyrażenia.

 

treści

 

Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie przygotować w pełni zoptymalizowane wytyczne co do treści dla copywritera. Im bardziej dopasujemy treść do już istniejących treści z TOP 10 – tym większa szansa, że roboty Google uznają nasz landing page za wartościowy i pokażą go wysoko w wynikach wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*