Promocja na Facebooku i Instagramie dla siłowni oraz trenerów personalnych

Aktualności z życia Twojego klubu fitness, posty z poradami treningowymi dla klientów siłowni czy lifestylowe publikacje nawiązujące do codzienności profesjonalnego trenera personalnego to tylko jedne z wielu treści, jakie mogą publikować osoby działające w tej branży. Pamiętajmy jednak, by nie znudzić odbiorców monotonią i nachalną sprzedażą. Komunikaty o charakterze sprzedażowym powinny stanowić maksymalnie 20% całości opracowanego planu. Pozostałe powinny być nacechowane bardziej wizerunkowo.

Dobrym pomysłem jest wykorzystanie tzw. User Generated Content, czyli wszelkiego rodzaju zdjęć i filmów, które wykonują nasi klienci, oznaczając nas na fotografiach publikowanych w portalu Facebook czy video na Instagram Stories. Ze względu na kwestie związane z RODO zawsze należy zapytać osobę, czy wyraża zgodę na wykorzystanie jej wizerunku w naszych działaniach i zachować taką informację w razie ewentualnych roszczeń. Jednakże w przeważającej większości przypadków ludzie pozytywnie podchodzą do tego tematu.

Innymi kanałami, które również można zakwalifikować do mediów społecznościowych, gdzie warto prowadzić działania marketingowe, są:

  • YouTube – publikowanie treści video wymaga zazwyczaj współpracy z profesjonalnym operatorem oraz montażystą filmowym. Filmy są jednak bardzo skuteczną i angażująca formą przekazu, dlatego nagrywanie wywiadów ze sportowcami czy wideo pokazujących prawidłową technikę ćwiczeń jest doskonałym sposobem na budowanie zasięgów naszej marki,
  • Snapchat – kanał ten jest szczególnie popularny wśród najmłodszej grupy naszych potencjalnych klientów, czyli 18-24. Działa podobnie do Instagrama, jednakże jego specyfika pozwala dotrzeć do innego segmentu odbiorców,
  • Pinterest – w przypadku trenerów personalnych, którzy publikują również przepisy kulinarne dla aktywnych to świetny sposób na pokazanie efektów swojej pracy, a jednocześnie dotarcie do nowych osób.

Wykorzystanie nowoczesnych Social Media w branży fitness stanowi jeden z najskuteczniejszych, a zarazem najłatwiej mierzalnych sposobów na promocję biznesu.

Ważnym aspektem jest również współpraca z trenerami personalnymi, którzy prowadzą działalność na terenie naszego obiektu. Wzajemne oznaczanie się w postach oraz ich udostępnianie daje efekt swoistej synergii, która pozytywnie przekłada się na zasięgi i wizerunek obu kooperujących stron. To również dobry sposób na promowanie wszelkiego rodzaju eventów i akcji promocyjnych.

Jednocześnie warto zachęcać klientów do wzmiankowania naszej marki na publikowanych zdjęciach.

Rekomendacje w mediach społecznościowych kluczem do sukcesu klubu fitness

Serwisy takie jak Facebook czy Instagram w branży fitness to nie tylko miejsca, wokół których możemy skupiać społeczność naszych klientów. To także portale, w których potencjalni zainteresowani szukają opinii na temat prowadzonej przez nas działalności. Warto zatem dbać o to, by osoby zadowolone z naszych produktów i usług pozostawiały pozytywne rekomendacje w tych miejscach. Niedocenianym przez właścicieli, acz bardzo ważnym medium w tym kontekście jest również wizytówka Google Moja Firma, w której każdy może pozostawić swoją ocenę.

Niezawodną metodą na pozyskiwanie pozytywnych recenzji siłowni lub klubu fitness są pracownicy recepcji. Kluczem do sukcesu jest ich odpowiednie przeszkolenie. Powinni oni w sposób nienachalny zachęcać osoby, które systematycznie odwiedzają nasz obiekt do pozostawienia opinii na Facebooku, Instagramie albo Google. Warto pamiętać, iż ostatni z wymienionych serwisów niejako sam zachęca użytkowników do wystawiania rekomendacji na temat odwiedzonych miejsc. Wykorzystuje do tego aktywny moduł lokalizacji GPS.

Narzędzia pomocne w prowadzeniu Social Media w branży fitness

Jeżeli dopiero startujesz z własną marką w branży usług oraz produktów dla osób aktywnych, zainteresowanych prowadzeniem zdrowego stylu życia, to nie musisz wydawać dużych pieniędzy na zatrudnienie agencji marketingowej. Wystarczy, że na początku skorzystasz z porad dostępnych w internecie oraz narzędzi takich jak:

  • Canva – jeden z najpopularniejszych na świecie programów online do tworzenia grafik dedykowanych do publikacji w mediach społecznościowych. Jego bezpłatna wersja w zupełności wystarczy nam na początku. Jeśli dopłacimy ok. 50 zł miesięcznie za licencję PRO, otrzymamy m.in. dostęp do wielu interesujących szablonów oraz milionów wysokiej jakości zdjęć, które będziemy mogli wykorzystać w projektach,
  • Buffer – narzędzie, które pomoże w planowaniu publikacji w Social Media. Jego darmowa edycja umożliwia pracę z trzema profilami,
  • Brand24 – polskie oprogramowanie do monitorowania wzmianek na temat naszej marki w internecie. W chwili, gdy ktokolwiek wspomni o nas na Facebooku czy dowolnym forum internetowym, wpisując odpowiednie słowo kluczowe, zostaniemy automatycznie poinformowani. Dzięki temu możemy znaleźć mikro-ambasadorów naszego biznesu, a jednocześnie zapobiec ewentualnym kryzysom.
  • Bit.ly – proste, acz niezwykle przydatne narzędzie do skracania i personalizacji linków.

Nie ulega wątpliwości, że Facebook oraz Instagram w branży fitness są doskonałymi platformami promocji. Nawet jeśli nie posiadamy dużego budżetu reklamowego, możemy skutecznie działać, korzystając z bezpłatnych narzędzi marketingowych wymienionych wyżej.

Marketing internetowy w branży fitness, czyli co oprócz Social Media?

Pamiętajmy, że Social Media stanowią jeden z wielu obszarów marketingu w internecie, jakie powinniśmy wykorzystać w naszej strategii. Zdecydowanie warto wykorzystać płatne reklamy Ads w wyszukiwarce internetowej, a także zadbać o dopracowanie profilu w serwisie Google Moja Firma. Istotne będą również działania z zakresu pozycjonowania SEO, a w szczególności nasza pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto przy tym stale śledzić trendy i nowości, by móc szybko implementować nowe rozwiązania w dziedzinie e-marketingu.