Frazy kluczowe – co to jest, jak działają

Słowa, jakich używa się do odnalezienia danej rzeczy w wyszukiwarce. Ich odpowiednie zastosowanie może przełożyć się na mniejszy bądź większy ruch na danej stronie. Aby dobrać właściwą frazę, trzeba przede wszystkim zastanowić się nad targetem oraz potrzebami tych osób. Później należy tak sformułować zapotrzebowanie by jak najwięcej ludzi mogło wyszukać daną stronę. Do sprawdzania popularności danych wyszukań służą różnego rodzaju strony statystyczne takie jak Google Trends lub answerthepublic.com.

Jakie mogą być frazy kluczowe?

Pierwszym wyróżnikiem jest oczywiście długość danej frazy. Te krótsze zazwyczaj cechują się większą ogólnością, ale za to dużym prawdopodobieństwem trafienia do większej ilości ludzi. Tzw. long taile potrafią za to przyciągnąć więcej osób zainteresowanych tematem. Niezależnie od długości frazy mogą być brandowe, regionalne albo odpowiadające na potrzeby. Te brandowe zawierają markę danego produktu (np. bluza Adidas), regionalne wskazują na miejsce danej usługi (szewc Gdańsk), zaś opisowe odpowiadają na dane pytanie (ile kalorii ma jabłko).

Inne hasła w słowniku:

C

D

E

F

G

H

I