Geolokalizacja Google (geotargeting) – co to jest, jak działa

Narzędzie służące określeniu położenia użytkownika Internetu bądź konkretnej witryny. Pozwala ono lepiej dopasować wyniki wyszukiwania, tak, aby miały one większe prawdopodobieństwo dopasowania się do potrzeb Klienta. Przykładowo wpisanie w pole przeglądarki „sklep muzyczny” poskutkuje ukazaniem miejsc znajdujących się najbliżej miejsca, z którego dana osoba korzysta z urządzenia. Oprócz tego geotargeting pozwala obecnie na wyświetlanie informacji m.in. o natężeniu ruchu drogowego lub ilości ludzi w danym miejscu.

Jakich narzędzi używa geolokalizacja Google?

Podczas geotargetingu najczęściej używany jest adres IP. W odniesieniu do niego dostawy usług pozyskują ogólne informacje na temat lokalizacji. Oprócz tego algorytmy wykorzystują również dotychczasową aktywność, na przykład wyszukiwanie danych związanych z konkretnym miastem, a także lokalizację pracy bądź domu. Ważne w geotargetingu jest również używanie lokalizacji danego urządzenia. Funkcję tę można włączyć na przykład kiedy potrzebuje się wytyczenia trasy z punktu A do B. Umożliwia ona także odnalezienie zagubionego urządzenia.

Inne hasła w słowniku:

D

E

F

G

H

I

K