Narzędzie służące określeniu położenia użytkownika Internetu bądź konkretnej witryny. Pozwala ono lepiej dopasować wyniki wyszukiwania, tak, aby miały one większe prawdopodobieństwo dopasowania się do potrzeb Klienta. Przykładowo wpisanie w pole przeglądarki „sklep muzyczny” poskutkuje ukazaniem miejsc znajdujących się najbliżej miejsca, z którego dana osoba korzysta z urządzenia. Oprócz tego geotargeting pozwala obecnie na wyświetlanie informacji m.in. o natężeniu ruchu drogowego lub ilości ludzi w danym miejscu.
Jakich narzędzi używa geolokalizacja Google?
Podczas geotargetingu najczęściej używany jest adres IP. W odniesieniu do niego dostawy usług pozyskują ogólne informacje na temat lokalizacji. Oprócz tego algorytmy wykorzystują również dotychczasową aktywność, na przykład wyszukiwanie danych związanych z konkretnym miastem, a także lokalizację pracy bądź domu. Ważne w geotargetingu jest również używanie lokalizacji danego urządzenia. Funkcję tę można włączyć na przykład kiedy potrzebuje się wytyczenia trasy z punktu A do B. Umożliwia ona także odnalezienie zagubionego urządzenia.
Inne hasła w słowniku:
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google
E
F
- Farmy linków
- Filtr algorytmiczny
- Filtr ręczny
- Footer link - link w stopce
- Frazy kluczowe
- Fresh site bonus
- FTP