Internal links – linki wewnętrzne – co to jest, jak działają

Linki wewnętrzne to odnośniki kierujące do innej podstrony w obrębie tej samej witryny. Przykładem może być wytłumaczenie jakiegoś pojęcia, w którym pojawia się hiperłącze do innego albo wstawienie linku do kategorii produktów przedstawionych w opisie. Z perspektywy użytkownika danej witryny to znaczne ułatwienie, ponieważ pozwala na błyskawiczne zdobycie kolejnych potrzebnych informacji bez dalszego szukania na innych stronach. Dla właściciela to nawet jeszcze korzystniejsze rozwiązanie, ponieważ poprawia ono widoczność danej strony w wyszukiwarce.

Jak zbudować dobre internal links?

Do budowy linku wewnętrznego najlepiej wykorzystać dobrą frazę kluczową, która nie będzie przy tym zbyt nachalna ani sztuczna. Powinien on także bezpośrednio nakierowywać na daną stronę, a więc nie może obiecywać tego, czego użytkownik nie znajdzie po kliknięciu odnośnika. Oprócz tego z każdej podstrony musi być dostępny powrót do strony głównej, tak, aby dało się łatwo do niej powrócić. Ograniczy to odrzucenie oraz zrezygnowanie z przeglądania danej witryny.

Inne hasła w słowniku:

F

G

H

I

K

L

M