Mobile Friendly Test – test na działanie na urządzeniach mobilnych – co to jest, jak działa

Narzędzie pozwalające na przeprowadzenie testu, który pokaże to, jak dana witryna wypada na urządzeniach mobilnych. Najpopularniejszym dostawcą tego typu usługi jest Google. Ich aplikacja pozwala na zamieszczenie adresu domeny i szybkie przeanalizowanie całej strony. Następnie wskazuje ona błędy i podpowiada działania, które można podjąć w celu ich usunięcia. Narzędzie sprawdza takie parametry jak widoczność dodatkowych zakładek (o ile takowe istnieją), szybkość ładowania, a także to, jak są zaprezentowane kluczowe informacje.

Jak wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych przekłada się na SEO?

Wyświetlanie witryny na smartfonach to nie tylko wygoda użytkowników, lecz także kwestia istotna z punktu widzenia pozycjonowania. Algorytmy Google preferują bowiem strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne i tego typu witryny będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Regularne uruchamianie Mobile Friendly Test to zatem dobry sposób na poprawę widoczności strony, zwłaszcza że narzędzie samo podsuwa rozwiązania ewentualnych problemów.

Inne hasła w słowniku:

I

K

L

M

N

O

P