Narzędzie pozwalające na przeprowadzenie testu, który pokaże to, jak dana witryna wypada na urządzeniach mobilnych. Najpopularniejszym dostawcą tego typu usługi jest Google. Ich aplikacja pozwala na zamieszczenie adresu domeny i szybkie przeanalizowanie całej strony. Następnie wskazuje ona błędy i podpowiada działania, które można podjąć w celu ich usunięcia. Narzędzie sprawdza takie parametry jak widoczność dodatkowych zakładek (o ile takowe istnieją), szybkość ładowania, a także to, jak są zaprezentowane kluczowe informacje.
Jak wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych przekłada się na SEO?
Wyświetlanie witryny na smartfonach to nie tylko wygoda użytkowników, lecz także kwestia istotna z punktu widzenia pozycjonowania. Algorytmy Google preferują bowiem strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne i tego typu witryny będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Regularne uruchamianie Mobile Friendly Test to zatem dobry sposób na poprawę widoczności strony, zwłaszcza że narzędzie samo podsuwa rozwiązania ewentualnych problemów.
Inne hasła w słowniku:
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test