Ruch organiczny to określenie odwiedzeń danego portalu pochodzących z bezpośrednich kliknięć użytkowników na odnośnik, a nie na reklamę. Uznanie odwiedziny za organic traffic odbywa się także wtedy, gdy dana osoba samodzielnie o tym zdecydowała i nie miały na to wpływu opinie pozyskane w Internecie bądź od spotkanej osoby. Można zatem powiedzieć, że to po prostu odwiedzenie strony bez wpływu jakiejkolwiek, mniej lub bardziej celowej reklamy. Dotyczy to zazwyczaj najpopularniejszych pozycji w wyszukiwarce.
Sposoby na sprawdzenie i zwiększenie organic traffic
Do prześledzenia tego, jak wygląda ruch na witrynie, wykorzystuje się aplikacji o charakterze statystycznym, choćby popularnych Google Analytics. Można dzięki nim zobaczyć liczbę wejść z reklam oraz tych naturalnych. Ciężko tutaj stwierdzić ile, z tych drugich wzięło się na skutek polecenia, jednak to okoliczności praktycznie niemożliwe do zweryfikowania. Do zwiększenia ruchu na stronie przyczynia się dopasowanie treści do standardów SEO.
Inne hasła w słowniku:
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302