Kod statusu HTTP, który pozwala na stwierdzenie zmiany na danej witrynie. Użytkownicy widzą go jako zwyczajne przeniesienie na daną stronę. Nie widzi zatem osobnego ekranu, który informuje o błędzie 404 z nieistniejącym portalem, który generuje niezrozumienie. Wykorzystanie przekierowania przydaje się do usprawnienia korzystania z platformy, a także niweluje czasochłonną migrację danych. Odbywa się zatem bez dużej szkody na pozycji witryny w wyszukiwarce.
Kiedy najlepiej wykorzystać przekierowanie 301?
Większość zmian w obrębie witryny warto wyposażyć w odpowiednie przekierowanie. Szczególnie poleca się ją wtedy, kiedy platforma zaczyna stosować bezpieczniejsze szyfrowanie HTTPS zamiast http. Przeniesienie pozwala uniknąć zdublowania treści i zablokowania właściwej strony. Analogiczna sytuacja występuje wtedy, gdy zmienia się domena. Przenosić warto także podczas zmiany w zawartości samej strony, niezależnie od tego czy to dodawanie czegoś nowego, czy usuwanie starszego.
Inne hasła w słowniku:
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL