Odnośnik ukazujący się we wszystkich miejscach w obrębie danego portalu, czyli na każdej podstronie lub na wszystkich subdomenach. Najczęstszy przypadek wykorzystania tego typu hiperłączy są linki do innego portalu, którego właścicielem jest ta sama osoba. Site-wide link najczęściej można znaleźć w stopce bądź po prostu u dołu strony i wszystkich jej części.
Jaki wpływ na pozycjonowanie może mieć site-wide link?
Stałe hiperłącza mają charakter dofollow. Oznacza to, że oddają one część mocy odnośnikowi, do którego prowadzą. Tego typu działanie nie przekłada się negatywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce, ponieważ takie linki zewnętrzne są uznawane przez boty wyszukiwarki za naturalne. Należy tylko pamiętać o tym, aby nie zamieszczać na stronie zbyt dużo site-wide linków. Mogą być wówczas rozpoznane jako spam, co poskutkuje karą nałożoną przez algorytmy. Najbardziej naturalnym i pożądanym wyjściem jest wybór na odnośnik portalu, który można tematycznie powiązać z danym źródłem.
Inne hasła w słowniku:
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL