User Agent – co to jest, jak działa

Nagłówek, który pozwala na dość precyzyjne określenie tego, jakie urządzenie łączy się z serwerem. Określony ciąg znaków, jaki się na niego składa, przesyła protokół http. Dzięki nagłówkowi witryny mogą szybko sprawdzić to, z jakiego oprogramowania, na które składa się też używana wersja przeglądarki, korzysta dana osoba. Oprócz tego część user agentów zawiera informacje pozwalające na kontakt z użytkownikiem, takie jak adres e-mail.

Jak User Agent może wpłynąć na pozycjonowanie?

Nagłówek da się zmienić w zależności od swoich potrzeb za pomocą specjalnych botów. Służy to, na przykład, sprawdzeniu jak witryna wygląda dla innego podmiotu, co może być wykorzystywane na przykład jeśli dana osoba chce wyświetlać inne treści dla różnych osób. Patrząc z perspektywy SEO, najlepiej jest nie zmieniać nagłówka i stosować tę samą wersję strony dla każdej odwiedzającej ją osoby. Próby zmian czasami są odbierane przez boty Google jako manipulację danymi, za co grożą kary w postaci spadku strony w wyszukiwarce.

Inne hasła w słowniku:

R

S

T

U

V

A

B