Target – grupa docelowa – co to jest, jak działa

Osoby stanowiące grupę docelową, a zatem tych, do których ma dotrzeć dany przedmiot lub usługa. Do precyzyjnego określenia targetu potrzeba jak najwięcej informacji, do których zalicza się te związane z wykształceniem, datą urodzenia, płcią oraz stanem cywilnym. Istotne są też wszelkie kwestie lokalizacyjne, takie jak miejsce domu oraz pracy. Także wykonywany zawód i wszelkie zmiany związane ze ścieżką zawodową, a oprócz nich również zainteresowania.
Bardzo szczegółowe dostosowanie do preferencji klienta pozwala na precyzyjne dopasowanie wyników wyszukiwania, co przekłada się na zwiększenie zysków. Tego typu strategię często zastępuje się jednak bardziej ogólnymi wymaganiami, dzięki czemu reklama może dotrzeć do szerszego grona.

Jakie środki pozwalają określić target?

Użytkownicy najczęściej sami podają wyszukiwarce dużo informacji, na przykład zakładając konto do poczty elektronicznej. Wymagana data urodzenia dzieli osoby wg wieku, a całą resztę da się przeanalizować przez podejmowaną aktywność w Internecie. Zwraca się tu uwagę przede wszystkim na wyszukiwanie konkretnych fraz. Oprócz tego część ustawień można samodzielnie dostosować, aby dostawać bardziej spersonalizowane reklamy.

Inne hasła w słowniku:

P

R

S

T

U

V

A