Szereg działań mający na celu dostosowanie przez wyszukiwarkę wyników wyszukiwania. Może się odbywać dzięki danym uprzednio zebranym przez algorytmy wyszukiwarki. Personalizacja pozwala użytkownikowi ujrzeć te strony, które będą do niego najlepiej dostosowane. Przypuszczenie, jakie treści mogą okazać się najlepsze, można wysnuć na podstawie zbierania takich informacji jak historia wyszukiwania podobnych fraz, adres IP, a także tych bardziej osobistych, jak miejsce pobytu bądź kontakty w poczcie elektronicznej. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie prawdopodobieństwa skorzystania z danej usługi.
Na czym dokładnie opiera się personalizacja wyników wyszukiwania?
To, jak będzie działać personalizacja, zależy od wybranej wyszukiwarki. W przypadku Google algorytmy biorą pod uwagę to, czy użytkownik zalogował się na swoje konto. Jeśli tak, wszystkie informacje na jego temat zbierają się przy użyciu funkcji Historia online. Da się ją wyłączyć i wówczas dane nie są przechowywane. W przypadku gdy osoba nie jest zalogowana, informacje zbierane są na serwerze zewnętrznym, kasującym dane po 180 dniach. Aby wyłączyć tę funkcję, trzeba anulować dostosowanie przeglądarki w jej ustawieniach.
Inne hasła w słowniku:
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL