Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, jak działa

Nazywane również SEO (od angielskiego Search Engine Optimization) to dostosowywanie zawartości platformy do wytycznych umożliwiających podniesienie pozycji platformy w wyszukiwarce. Ma to duży wpływ na popularność strony. Optymalizacja dzieli się na to on-page, czyli to, które ma miejsce na samej stronie i off-page, a więc analogicznie poza nią. SEO on-page obejmuje działania takie jak tworzenie właściwych treści angażujących odbiorców, a SEO off-page koncentruje się na przykład na zamieszczaniu we właściwych miejscach hiperłączy prowadzących do witryny.

Jak wygląda optymalizacja pod wyszukiwarki?

Pierwszą kluczową kwestią jest długość i charakter treści – oba te aspekty powinny być dostosowane do specyfiki miejsca, w jakim się one pojawiają. Opis produktu w sklepie pisze się inaczej niż artykuł blogowy, różnice mogą również wynikać z branży bądź odbiorców, do której kierowane są dane usługi. Niezależnie od rodzaju tekstu, warto zawsze w odpowiednim miejscu zamieszczać słowa kluczowe i jednocześnie nie przesadzać z ich ilością. Zwiększeniu atrakcyjności służą ponadto odpowiednie nagłówki.

Inne hasła w słowniku:

L

M

N

O

P

R

S