Witryny, które gromadzą treści mające charakter przede wszystkim reklamowy. Odnośniki prowadzą zazwyczaj do strony z danym produktem albo usługą i często są jedynie zbiorem linków ze słabym tekstami nafaszerowanymi słowami kluczowymi. Mają one za zadanie podnieść pozycję danego odnośnika w wyszukiwarce, jednak przez swoją słabą jakość często działają odwrotnie. Algorytmy Google karzą bowiem strony uciekające się do takich zabiegów przez na przykład spadek w wyszukiwarce. Przez słowo „presell” oznaczające przedsprzedaż czasami nazywa się je preclami.
Czy presell pages mogą być dobrej jakości?
Mimo że „precel” to zazwyczaj słabej jakości, chaotyczny portal, to zdarzają się też bardziej wartościowe witryny tego typu. Niektóre oprócz samych odnośników zawierają zweryfikowane i wiarygodne informacje, a zamieszczanie na nich odnośników wiąże się z lepszą pozycją strony w wyszukiwarce. Treści na takich portalach nie mogą łamać zasad White Hat SEO. Muszą zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, a oprócz tego być odpowiednie do czytania dla czytelnika.
Inne hasła w słowniku:
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL