Fraza ta może zostać przetłumaczona jako kierowanie reputacją w wyszukiwarkach i opiera się o zaplanowanej strategii budującej wizerunek danego podmiotu w sieci. Ma na celu stworzenie spójnego i profesjonalnego wizerunku, ale istotne jest także uzyskanie pozytywnego wrażenia w oczach odbiorców. Ma on zachęcić do skorzystania z właśnie tych, a nie innych usług. Po drugiej strony barykady znajduje się terroryzm reputacji, a więc zabiegi dyskredytujące dane usługi lub przedmioty. Tego typu działanie jest nieetyczne i na szczęście można odwrócić jego szkodliwe skutki.
Na czym opiera się Search Engine Reputation Management?
Wizerunek najłatwiej sprawdzić pytając o zdanie odbiorców. Minitorowanie opinii na swój temat powinno zatem być kluczem do budowania oraz ulepszania wizerunku. Pozytywne komentarze zachęcają do skorzystania z usługi, a negatywne bardzo skutecznie do tego zniechęcają. Na złe opinie warto zawsze odpowiadać, starając się załagodzić sytuację i znaleźć dobre rozwiązanie, zaś hejt i bezpodstawne oskarżenia powinny być zgłaszane i na bieżąco usuwane. Mimo że niezgodne z prawdą mogą bowiem rażąco obniżyć skuteczność SERMu.
Inne hasła w słowniku:
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL