Streszczenie danej strony, które pojawia się w wynikach wyszukiwania pod samym odnośnikiem prowadzącym do danej witryny. Stanowi on ponadto opis znaczników danych strukturalnych zamieszczany w kodzie HTML każdej witryny. Warto zaznaczyć, że jest on istotny zarówno dla użytkowników, jak i dla samej przeglądarki. Pozwala bowiem zakodować najważniejsze informacje, dzięki czemu algorytmy wiedzą kiedy pokazywać daną stronę. Są zatem istotne w wielu aspektach pozycjonowania.
Czy snippet da się dostosować do swoich potrzeb?
Cechą charakterystyczną snippetu jest to, że wyszukiwarka generuje go automatycznie, pobierając losową treść ze strony. Mogą się w nich znaleźć ważne frazy kluczowe, jednak to najczęściej dzieło przypadku. Tego typu opisy często prezentują się niechlujnie, bywają urwane w połowie zdania, dlatego warto samodzielnie je skonfigurować. Tzw. rich snippets pozwalają bowiem na podkreślenie tych informacji, na których zależy właścicielowi portalu, a ponadto przedstawiają one więcej kluczowych danych.
Inne hasła w słowniku:
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL