Spam – co to jest, jak działa

W przypadku większości użytkowników Internetu nazywa się tak masowe, uciążliwe wiadomości, które najczęściej mają zachęcić do skorzystania z danej usługi. Odbiorca nie wyraża zgody na ich otrzymywanie, są one wysyłane z góry, co zazwyczaj skutkuje zignorowaniem tego typu zawartości. Oprócz dużej dokuczliwości niektóre wiadomości tego typu mogą wprowadzać konsumenta w błąd, a nawet zawierać wirusy.
Patrząc z perspektywy SEO spam to wiele witryn bez wartości merytorycznej, które służą zamieszczaniu na nich odnośników do innych stron. Czasami wykorzystuje się je też do masowego i nieracjonalnego marketingu. Ponadto tego typu witryny często ulegają atakom hakerów bądź botów.

Jakiego typu działania można uznać za spam?

Oprócz wspomnianego tworzenia ogromnych ilości niskiej jakości platform, spam to też generowanie wielu tekstów bez wartości merytorycznej, często też z licznymi błędami. Tego typu zmasowane reklamowanie najczęściej wcale nie poprawia widoczności danych treści, a nawet przyczynia się do spadku w wyszukiwarce. Równie uciążliwe i nieskuteczne jest upychanie na siłę fraz kluczowych tak, by nie miały one wiele sensu.

Inne hasła w słowniku:

O

P

R

S

T

U

V