Wskaźnik, którego działanie zapoczątkował Google. Pozwala on na oszacowanie jakości danej strony na podstawie tego, ile innych witryn się do niej odwołuje. Został on niestety usunięty w 2016 r., gdyż zaczęto manipulować jego algorytmami, co doprowadziło m.in. do sprzedawaniu lub kupowania odnośników. Od tego czasu nie wypuszczono żadnego podobnego narzędzia, jednak podczas tworzenia rankingów nadal używa się jego mechanizmów. Tym razem użytkownicy nie mają do nich dostępu.
Dlaczego Page rank jest istotny w kontekście pozycjonowania?
Algorytmy typu Page rank ustawiają rankingi jakości oparte na popularności konkretnych portali. Te znajdujące się na szycie premiuje się wyższą pozycją w wyszukiwarce, są zatem bardziej widoczne dla potencjalnych odbiorców. W tym kontekście istotna jest wysoka jakość odnośników, które nie mogą być zwyczajnymi zbiorowiskami hiperłączy do innych portali. Tego typu linkowanie łatwo prowadzi bowiem do nadużyć i praktyk niezgodnych z White Hat SEO. Właśnie tego typu działania doprowadziły do zamknięcia Page ranka.
Inne hasła w słowniku:
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL