Narzędzie oferowane przez Google, które przydaje się do systematyzowania informacji sprawiając, że stają się one przyjaźniejsze dla wyszukiwarki, a także potencjalnych odbiorców. Działa podobnie do tradycyjnego markera służącego do pisania – pozwala zaznaczyć wybrane dane, dzięki czemu pojawiają się one po wpisaniu danej frazy w pole wyszukiwarki. Oprogramowanie można użyć do wskazania np. konkretnego towaru i wybranych informacji o nim, rzeczy dotyczących miejsca danego wydarzenia lub słów kluczowych w kontekście artykułu.
Na jakiej zasadzie działa marker danych i czy korzystanie z niego jest opłacalne?
Marker danychnależy do Google Search Console, czyli do stosowania go trzeba mieć konto na tej platformie. Gdy użytkownik jest zarejestrowany, wystarczy wpisać URL danej witryny, a następnie należy pouzupełniać elementy mające być wyróżnione.
Dostosowanie odpowiednich fraz bywa czasochłonne, a oprócz tego wymaga bieżących aktualizacji w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Opanowanie podstaw jest jednak banalne – proces jest na tyle prosty, że dadzą sobie z nim radę nawet amatorzy. Korzystanie z markera danychnic nie kosztuje, a pozwala skutecznie wyróżnić dane, co znacząco wpływa na widoczność strony.
Inne hasła w słowniku:
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test