Regularnie wysyłane wiadomości najczęściej mailowe informujące klientów o nowych produktach w sklepie, wpisach na blogu, promocjach i wszelkiego rodzaju nowinkach, których stali bywalcy nie powinni przegapić. Mają one na celu zachęcenie do sprawdzenia wszystkich wspomnianych rzeczy, a oprócz tego podają najważniejsze, skrócone informacje. W przeciwieństwie do spamu, na otrzymywanie newslettera każda osoba musi wyrazić zgodę, którą można w każdym momencie cofnąć. Z tego powodu wiadomości tego typu są często spersonalizowane i różnią się od masowych wiadomości większym dopasowaniem do potencjalnych klientów. Zawierają ponadto rzetelne, zweryfikowane informacje.
Jak powinien wyglądać dobry newsletter?
Newsletter powinien starać się zatrzymać dotychczasowych odbiorców lub klientów i zaprosić nowych do skorzystania z danej oferty. Zawsze należy zatem zawierać w wiadomości przyciągający uwagę tytuł oraz zakończenie zachęcające do odwiedzenia strony. Dobre rozwiązanie to zastosowanie grafiki, jednak nie mogą one dominować nad tekstem. Przedstawianie całości w formie obrazkowej jest infantylne i nie przekłada się na zadowolenie odbiorców.
Inne hasła w słowniku:
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302