Long tail (długi ogon) – co to jest, jak działa

Fraza o szczegółowym charakterze składająca się z minimum kilku słów. Pozwala dużo precyzyjniej określić potrzeby danej osoby i wyświetlić znacznie bardziej pasujące wyniki. Opozycją do długiego ogona jest tzw. fat head, czyli bardzo ogólne słowo wyświetlające wiele różnych wyników. Pomiędzy tymi dwoma terminami jest chunky middle, czyli fraza zawierająca zazwyczaj 2 słowa. Jest nieco bardziej szczegółowa, zawiera zazwyczaj 2-3 słowa, ale nadal nie ma aż tylu szczegółów. Rozważając to na przykładzie ubrań fat headem będzie „bluza”, chunky middle to np. „bluza damska”, a long tail „bluza damska rozpinana z kapturem”.

Zalety stosowania long tailw kontekście pozycjonowania

Może się wydawać, że bardziej ogólne słowa dają większe prawdopodobieństwo znalezienia się w większej ilości wyszukiwań. Należy jednak pamiętać, że wraz z popularnością danej frazy wzrasta też konkurencja. Często przebicie się może zatem być bardzo trudne. Stosowanie długich ogonów daje często szybsze efekty w postaci wyższej pozycji strony w wyszukiwarce. Ponadto łatwiej jest raz uzyskane wysokie miejsce utrzymać, zatem zdecydowanie warto stawiać na dłuższe frazy.

Inne hasła w słowniku:

H

I

K

L

M

N

O