Top Level Domain to domena najwyższego rzędu, czyli część URL znajdująca się po ostatniej kropce. Głównymi kategoriami TLD są gTLD i ccTLD. Rozszerzenia pozwalają zorientować się w tym, jaki charakter ma dana witryna, czy jest komercyjna, rządowa, czy może edukacyjna. Umożliwia także sprawdzenie, w jakim języku są treści na portalu. Istnienie wszystkich domen jest poddawane bieżącej kontroli. Zajmuje się tym Internet Corporation for Assorted Names and Numbers, co można z grubsza przetłumaczyć jako Internetowa Koropracja dla Zróżnicowanych Nazw i Liczb.
Jak TLD może wpłynąć na pozycjonowanie?
Z pozycji wyszukiwarki i jej algorytmów domena nie ma żadnego znaczenia w ustalaniu pozycji witryny. Popularniejsze rozszerzenia nie sprawią, że pojawi się ona wyżej, a te bardziej niszowe nie spowodują automatycznego spadku popularności. Podobnie może być w przypadku użytkowników, aczkolwiek niektórzy zwracają uwagę na URL, nie sprawdzając stron o niepopularnym rozszerzeniu. Z drugiej strony wyjątkowa domena może pozwolić wyróżnić się spośród wielu innych, podobnych do siebie adresów, zatem ciężko jest wybrać jedno uniwersalne rozwiązanie.
Inne hasła w słowniku:
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
R
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL