Znacznik umożliwiający poinformowanie robota indeksującego o migracji na inną stronę, do której prowadzi dany link. Często mówi się, że tego typu funkcja pozwala na tzw. przekazanie mocy, czyli zwraca uwagę, że dany odnośnik jest wartościowy. Przeciwieństwem tego atrybutu jest nofollow, który blokuje tę funkcję. Mówi zatem botowi, że dany odnośnik nie bierze udziału w ocenie pod kątem pozycjonowania, co służy na przykład oznaczaniu linków i artykułów sponsorowanych.
Atrybut dofollow i jego rola w pozycjonowaniu
Na dobrą pozycję strony w wyszukiwarce składa się m.in. to, czy posiada ona odpowiednią ilość odnośników zewnętrznych o odpowiedniej jakości. Pozwalają zatem wskazać algorytmom Google właściwe, wartościowe odnośniki, czego efektem będzie polepszenie pozycji danej strony. Przydają się one nie tylko do linków z zewnątrz, lecz także tych wewnętrznych, czyli w obrębie jednej strony. Mogą bowiem podbić znaczenie słów kluczowych, nadając podstronom odpowiedniego znaczenia.
Inne hasła w słowniku:
T
U
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona