Link kanoniczny to znacznik pokazujący algorytmom Google oryginalne hiperłącze na danym portalu. Znaleźć je można w sekcji head. Zapobiega on kopiowaniu treści w obrębie jednej witryny, dzięki czemu nie są one uznane za plagiat, a co za tym idzie, ich pozycja w wyszukiwarce pozostaje nienaruszona. Ponieważ nie każdy właściciel może zdawać sobie sprawę z tego, że na jego platformie widnieją takie same treści, do sprawdzenia można użyć darmowego programu SiteLiner.
Kiedy warto stosować link typu canonical?
Duplikowane wersje bardzo często można przeoczyć, dokonując zmian w adresie. Kiedy w polu pojawia się lub znika dotychczasowe WWW albo szyfrowanie staje się zabezpieczone, należy skorzystać z przekierowania 301. Podobna sytuacja występuje w katalogowaniu lub sortowaniu produktów na przykład w sklepach – mimo że adres ulega zmianie, to zawartość nie. Stosowanie linków kanonicznych powinno mieć miejsce także w przypadku istnienia dwóch takich samych opisów kategorii bądź jakiegoś towaru.
Inne hasła w słowniku:
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google