Canonical – przekierowanie kanoniczne – co to jest, jak działa

Link kanoniczny to znacznik pokazujący algorytmom Google oryginalne hiperłącze na danym portalu. Znaleźć je można w sekcji head. Zapobiega on kopiowaniu treści w obrębie jednej witryny, dzięki czemu nie są one uznane za plagiat, a co za tym idzie, ich pozycja w wyszukiwarce pozostaje nienaruszona. Ponieważ nie każdy właściciel może zdawać sobie sprawę z tego, że na jego platformie widnieją takie same treści, do sprawdzenia można użyć darmowego programu SiteLiner.

Kiedy warto stosować link typu canonical?

Duplikowane wersje bardzo często można przeoczyć, dokonując zmian w adresie. Kiedy w polu pojawia się lub znika dotychczasowe WWW albo szyfrowanie staje się zabezpieczone, należy skorzystać z przekierowania 301. Podobna sytuacja występuje w katalogowaniu lub sortowaniu produktów na przykład w sklepach – mimo że adres ulega zmianie, to zawartość nie. Stosowanie linków kanonicznych powinno mieć miejsce także w przypadku istnienia dwóch takich samych opisów kategorii bądź jakiegoś towaru.

Inne hasła w słowniku:

V

A

B

C

D

E

F