Jak sama nazwa wskazuje, termin obejmuje pozycjonowanie treści przy użyciu filmów. Najczęściej używa się do tego YouTube, czyli drugiej po Google najczęściej stosowanej wyszukiwarce. Największa różnica między tradycyjnym SEO to oczywiście sposób przekazywania treści przez wideo, a nie tekst. Liczy się tutaj zatem całość, a nie poszczególne elementy. Szczególnie istotną rzeczą jest odpowiedni tytuł, który może przyciągnąć kolejne osoby –powinien informować o zawartości, a oprócz tego zawierać frazy kluczowe. Równie ważną rolę odgrywa feedback od widzów. Łapki w górę bądź w dół i komentarze to czynniki mogące znacznie polepszyć lub pogorszyć pozycję treści.
Czy video SEO jest istotne i warte zachodu?
Budowanie wizerunku za pomocą filmów pozwala stworzyć określoną markę i zbudować sobie jeszcze większe grono potencjalnych klientów. Materiał tego typu jest rzecz jasna trudniejszy w realizacji, jednak efekty, jakie daje, sprawiają, że to opłacalny wysiłek. Oglądanie i słuchanie wymaga bowiem mniejszego skupienia niż czytanie, co jest szczególnie doceniane w dzisiejszych czasach. Z tego powodu warto zatem zainwestować w przemyślane i dobre video SEO.
Inne hasła w słowniku:
S
- SaaS
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation Management
- Search Quality Team
- Semrush
- Seznam
- Site Wide Link
- Snippet
- Spam
- Speed Update
- Subdomena
- Supplemental index - indeks uzupełniający
- System wymiany linków SWL
T
U
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona