Nazywane również SEO (od angielskiego Search Engine Optimization) to dostosowywanie zawartości platformy do wytycznych umożliwiających podniesienie pozycji platformy w wyszukiwarce. Ma to duży wpływ na popularność strony. Optymalizacja dzieli się na to on-page, czyli to, które ma miejsce na samej stronie i off-page, a więc analogicznie poza nią. SEO on-page obejmuje działania takie jak tworzenie właściwych treści angażujących odbiorców, a SEO off-page koncentruje się na przykład na zamieszczaniu we właściwych miejscach hiperłączy prowadzących do witryny.
Jak wygląda optymalizacja pod wyszukiwarki?
Pierwszą kluczową kwestią jest długość i charakter treści – oba te aspekty powinny być dostosowane do specyfiki miejsca, w jakim się one pojawiają. Opis produktu w sklepie pisze się inaczej niż artykuł blogowy, różnice mogą również wynikać z branży bądź odbiorców, do której kierowane są dane usługi. Niezależnie od rodzaju tekstu, warto zawsze w odpowiednim miejscu zamieszczać słowa kluczowe i jednocześnie nie przesadzać z ich ilością. Zwiększeniu atrakcyjności służą ponadto odpowiednie nagłówki.
Inne hasła w słowniku:
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test
N
O
P
- Page rank
- Partial match anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Presell Pages
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302